MIM528 Mimarlık ve Cinsiyetİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM528
Ders İsmi: Mimarlık ve Cinsiyet
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ AYDAL
Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders toplumsal cinsiyet kavramının mekansal tarih yazımındaki etkisini çeşitli teorik ve eleştirel tartışmalar (feminist, postfemisnist,
queer kuramı ve masculinity) çerçevesinde değerlendirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: -

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - -
2) Feminist Kuramları Rendell, J. B. Penner and I..Borden; (2000) ‘Editor’s General Introduction; Introduction: Gender,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) Gender Space Architecture. An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge. Woolf, V. “Kendine Ait Bir Oda”. Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara.
3) Mimarlık Mesleğinde Kadın Olmak Mcleod, M. (1996) ‘Everday and “Other” Spaces’ in D.Coleman, E. Danze & C. Henderson in (eds.) (pp.1-37) Scott Browm, Denise, 1989, “Room at the Top? Sexism and the Star Systemin Architecture,” in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.), (pp. 258-265).
4) Mimarlık Mesleğinde Kadın Olmak Altan Ergut, E., Belgin Turan Özkaya. “Türkiye’nin İlk Kadın Mimarları” Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara. Türkün Dostoğlu, N., Özlem Erdoğdu Erkaslan. “Ayrıcalık ya da Ayırımcılık Mimarlık Mesleğinde Kadın Olmak” Leman Cevdet Tomsu Türk Mimarlığında Bir Öncü 1913-1988, TMMOMB , Ankara. Özgüven, Y. 2006, “Türkiye’de Kadın Mimarlar, 1934-1960,” Mimarlık ve Kadın Kimliği, Boyut Yayın Grubu: İstanbul.
5) Cinsiyet ve Mekan Rendell, J. ‘Gender, Space,’ in J. Rendell, B. Penner & I. Borden (eds.) (pp.101-111)
6) Cinsiyet ve Mekan Colomina, B. (1992) ‘The Split Wall: Domestic Voyeurism’, in B. Colomina (ed.) Sexuality and Space (pp.73-128), New York: Princeton Architectural Press.
7) Mimarlıkta Cinsiyet ve Patronaj Thys-Şenocak, L. 2007, Ottoman Women Builders: The Architectural Patronage of Hadice Turhan Sultan Women and Gender in the Early Modern World, Routledge. Lawrence, C., Women and Art in Early Modern Europe: Patrons, Collectors, and Connoisseurs, Pennsylvania State University Press.
8) Mimarlık Tarihinde Cinsiyet ve Cinsellik Friedman, A. 1998, Family Matters: The Schroder House, by Gerrit Rietveld and Truus Schroder in Women and the Making of the Modern House, A Social and Architectural History (pp.64 -91) New York Harry N.Abrams, Inc., Publishers. Altınyıldız Artun, 2012, Y. “Arzunun Bedeli: Eileen Gray ve Le Corbusier,” Arzu Mimarlığı, Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek, der. Nur Altınyıldız Artun ve Roysi Ojalvo, İletişim: İstanbul.
9) - Friedman, A. 1998. “People Who Live in Glass Houses: Edith Farnsworth, Ludwig Mies van der Rohe and Philip Johnson,” in Women and the Making of the Modern House, A Social and Architectural History, Harry N.Abrams: New York.
10) - Butler, J. “Cinsiyet Belası: Feminizim ve Kimliğin Altüst Edilmesi,” Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara. Arnold, D. “(Oto)biografilerve Mekan,” Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara.
11) - Urbach, H. “Dolaplar, Giysiler, İfşaat,” Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara.
11) - Urbach, H. “Dolaplar, Giysiler, İfşaat,” Dosya 19 Cinsiyet ve Mimarlık, Matsa Basımevi, Ankara.
12) - Zeynep Hanım, 2001, Zeynep Hanım: Özgürlük Peşinde Bir Osmanlı kadını, A Turkish Woman’s European Impressions, İstanbul: Büke.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Uygulama 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 7 3 21
Uygulama 6 3 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 24 24
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 36 36
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 167