Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, tasarım geliştirme, menü geliştirme, pazar eğilimleri ve araştırma gibi planlama için değerli kaynak sağlamaktır. Bu ders ayrıca, maliyet kontrol ilkelerini ve bunların yiyecek ve içecek operasyonlarına uygulanmasını da ele almaktadır. Ödemeler akışında her adımın üzerinde durulur: satış için satın alma, alma, depolama, yayınlama, hazırlama, parçalama, hizmet ve muhasebe. Operasyonla ilgili olarak işçilik maliyetleri de tartışılmaktadır |
Dersin İçeriği: |
Menünün ve müşterilerin ihtiyaç ve taleplerini tanımak ve tanımlamak. Beslenme, restoran operasyonları, karlılık, hizmet kolaylığı ve diğer birçok önemli hususu dikkate alan bir menü tasarlayın.
Bir menüyü finansal olarak planlamanın altını çizmek. Yemek servisi sektöründe kullanılan menü türlerini değerlendirir ve eleştirir.
Yiyecek ve içecek maliyet çeşitlerini tanımlamak ve tartışmak ve etkili ve verimli çözümler tasarlamak.
Et ve reçete değerlendirme için verim testlerini kullanmak ve hizmete olan etkisine karşı işgücü maliyetini değerlendirmek.
Bir yemek servisi kuruluşu için bir ay sonu envanteri yapmak ve bir restoran için günlük bir gıda maliyet analizi yapmak.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredatın açıklanması
Ders içeriğinin tanımlanması
Beklentileri paylaşma
Proje konularının belirlenmesi
Tanışmak
|
Ders programını gözden geçirme
Sonraki ders için okuma
|
2) |
Menüyü ve gastronomi kavramlarını tanımlamak.
Yiyecek-içecek sektörü ve menü arasındaki ilişki hakkında tartışmak
Gastronomi ve gurme kavramları hakkında tartışmak.
Yiyecek ve içecek tesislerini tanımlamak.
Gastronomi alanında üretim ve tüketim hakkında tartışmak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
3) |
Menü konseptini ve menünün tarihsel gelişimini tanımlamak.
Menü oluşturma işlemini, menü planlamasını ve menü geliştirme amaçlarını tanımlamak ve listelemek.
Menü hazırlarken menü planlama aşamalarını ve dikkate alınması gereken konuları açıklamak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
4) |
Menü planlamada araştırma yapma yöntemlerini açıklamak.
Pazar araştırması yürütmenin yollarını açıklamak.
Rekabet, finans, yönetim, pazar ve hedef grupları açısından menü planlamasını açıklamak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
5) |
Menü türlerini tanımlamak.
Menüleri fiyat ve zamana göre tanımlamak ve listelemek.
Özel menüyü açıklamak ve özel menünün örneklerini tartışmak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
6) |
Menü kartlarını, menü kartlarının özelliklerini ve menü kartlarını hazırlarken dikkate alınması gereken konuları açıklamak.
Menü kartı planlamasını, ticari karakter öğelerini ve içerik ve gıda seçeneklerini açıklamak.
Menü psikolojisi hakkında tartışmak.
Ünlü restoranların menü kartlarını listelemek.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
7) |
Menü fiyatlandırmasını açıklamak.
Standart tarifi tanımlamak.
Standart tarifin avantajlarını ve dezavantajlarını tartışmak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
8) |
Bugüne kadar anlatılan konuların vize sınavı ile değerlendirilmesi.
|
Ara sınav sorularını analiz etmek.
|
9) |
Menü fiyatlandırmaya devam etmek. Fiyatlandırmada dikkate alınan iç ve dış faktörleri tanımlamak.
Yiyecek ve içecek fiyatlandırma yöntemlerini belirleme: Maliyet yönetimi, kâr için yöntemler, pazarlama yöntemleri, rekabetçi yöntemleri incelemek.
Menü fiyatlandırma yöntemlerini tanımlamak: makul fiyat yöntemi, en düşük fiyat yöntemi, düşük fiyat yöntemi, sezgisel fiyat yöntemi ve lider izleme fiyatı yöntemi.
Objektif yöntemleri tanımlamak ve listelemek.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
10) |
Menü ve beslenme arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
Besinlerin gruplandırılmasını tarif etmek: proteinler, karbonhidratlar, lipitler, vitaminler ve mineraller.
Doğru ve sağlıklı beslenme hakkında tartışmak.
Beslenme piramidini, menüdeki besin ögelerinin ve menü planlamasının önemini açıklamak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
11) |
Hizmet ve hizmetin önemini açıklamak.
Menü için temel malzemeleri, menü ve servis eğitimi arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
Pazarlama ile ilgili menü gruplarını açıklamak.
Menü tanıtımını ve menü yorgunluğunu tanımlamak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
12) |
Menü ve istatistik arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
Menüyü bir satış gücü olarak açıklamak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
13) |
Menü mühendisliğini tanımlamak.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
14) |
Ödevlerin sunulması, öğrencilerin slayt gösterileri ve genel gözden geçirmek.
|
Sonraki ders için okuma yapmak.
|
15) |
Ödevlerin sunulması, öğrencilerin slayt gösterileri ve genel gözden geçirmek.
|
Veri yok |
16) |
final sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
2 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |