BIS534 Android Mobil Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIS534
Ders İsmi: Android Mobil Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere mobil cihazlar üzerinde çalışabilecek uygulamalar geliştirmeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği: Mobil Cihazlar ve Tarihi, Mobil Uygulama Geliştirme Ortamı, Kullanıcı Arayüzleri, Servisler, Sqlite, Debugging, Güvenlik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler mobil uygulama geliştirme ortamını tanıyacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler android projesi oluşturabilecek.
2) Öğrenciler Google Play'e uygulama yüklemeyi becerisi kazanacaktır.
3) Öğrenciler ListView özelleştirmeyi ve WebView kullanım becerisi kazanacaktır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobil Cihazlar; Tarihsel Gelişimi; Mobil Uygulama Geliştirme Ortamını Tanıma;
2) Android Projesi Oluşturmak; Activity Sınıfı; Layout
3) Görsel Komponentler; ListView Kullanımı
4) AndroidManifest.xml
5) Action Bar Eklemek; ; Uygulamanın Cihaz Üzerinde Çalıştırılması
6) Uygulamanın Paketlenmesi ve İmzalanması
7) Google Play'e Uygulama Yükleme ve Güncelleme
8) Ara Sınav
9) Intent'ler - Diğer Uygulamalarla Etkileşime Geçmek
10) Başka Bir Activity'yi Başlatmak; Kullanıcıyı Farklı Bir Uygulamaya Yönlendirmek
11) Örnek: SMS veya E-posta ile Paylaşmak
12) Bir Uygulamadan Sonuç Almak
13) ListViewÖzelleştirme; WebView Kullanımı
14) FarklıAndroid Cihazları Desteklemek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ANDROID PROGRAMMING: Complete Introduction for Beginners -Step By Step Guide How to Create Your Own Android App Easy!, Kindle Edition, Amazon AsiaPacific Holdings Private Limited, ASIN: B00WPK68IQ
Diğer Kaynaklar: Android Programming for Beginners, John Horton, 31 Dec 2015, Kindle Edition • Android Application Development in 24 Hours: SAMS Teach Yourself, by Delessio, 3e Paperback – 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme.
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme.
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Laboratuar 10 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 4 4
Ara Juri 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 48