PAT520 Patlatmalı Yapı Yıkımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PAT520
Ders İsmi: Patlatmalı Yapı Yıkımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Patlatmalı Yapı Yıkımının temelleri hakkında genel bir anlayış kazandırır.
• Öğrencilere bir yıkım projesini nasıl planlayacaklarını, tasarlayacaklarını ve yöneteceklerini öğretir.
• Yıkım sırasında patlayıcı kullanımına odaklanır.
Dersin İçeriği: Yıkım teknikleri, yapı elemanları, yıkım işlerinde kullanılan patlayıcılar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapı elemanlarını tanır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yıkım tekniklerini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Patlatmalı yapı yıkımı tasarlayabilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapı yıkım gerekliliği
2) Yıkım teknikleri
3) Yıkım tekniklerinin karşılaştırılması
4) Yapı yıkımında kullanılan patlayıcılar
5) Yapı yıkımında kullanılan patlayıcılar
6) Patlatmalı yapı yıkımı şarj hesapları
7) Patlatmalı yapı yıkımı şarj hesapları
8) Ara sınav
9) Ateşleme sıralama tasarımı
10) Ateşleme sıralaması tasarımı
11) Örnek tasarım
12) Örnek tasarım
13) Örnek tasarım
14) Örnek tasarım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı notları
Diğer Kaynaklar: Richard J. Diven, Mark Shaurette, Demolition: Practices, Technology, and Management (Purdue Handbooks in Building Construction)

U.S. Army Explosives and Demolitions Handbook (US Army Survival)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır.
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar.
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir.
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar.
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir.
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler.
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler.
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. 3
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. 4
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. 4
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. 3
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. 3
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. 3
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. 3
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. 2
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 18 180
Uygulama 2 50 100
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 295