Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT522 | ||||||||
Ders İsmi: | Patlatma ile Yapı Yıkma Tekniği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. OLCAY ŞENTUNA Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Patlatmalı Yapı Yıkımının temelleri hakkında genel bir anlayış kazandırır. • Öğrencilere bir yıkım projesini nasıl planlayacaklarını, tasarlayacaklarını ve yöneteceklerini öğretir. • Yıkım sırasında patlayıcı kullanımına odaklanır. |
Dersin İçeriği: | Yıkım teknikleri, yapı elemanları, yıkım işlerinde kullanılan patlayıcılar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapı yıkım gerekliliği | |
2) | Yıkım teknikleri | |
3) | Yıkım tekniklerinin karşılaştırılması | |
4) | Yapı yıkımında kullanılan patlayıcılar | |
5) | Yapı yıkımında kullanılan patlayıcılar | |
6) | Patlatmalı yapı yıkımı şarj hesapları | |
7) | Patlatmalı yapı yıkımı şarj hesapları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Ateşleme sıralama tasarımı | |
10) | Ateşleme sıralaması tasarımı | |
11) | Örnek tasarım | |
12) | Örnek tasarım | |
13) | Örnek tasarım | |
14) | Örnek tasarım |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı notları |
Diğer Kaynaklar: | Richard J. Diven, Mark Shaurette, Demolition: Practices, Technology, and Management (Purdue Handbooks in Building Construction) U.S. Army Explosives and Demolitions Handbook (US Army Survival) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 3 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 4 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | 4 |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | 3 |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | 3 |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | 3 |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | 3 |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | 2 |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 18 | 180 |
Uygulama | 2 | 50 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 295 |