Dersin Amacı: |
Ders, bireylerin tüm örgütsel eğitim araçlarından bağımsız olarak toplumdaki yerlerini algılamalarını, kendi özgür iradeleriyle tercihlerini yapabilmeyi ve bu tercihlerin sorumluluğunu alabilmeyi, bireysel keşiflerle öz dürüstlüğü anlayıp bilinçli bir şekilde kendi duygu, düşünce ve davranışlarıyla barışık bireyler yetiştirmeyi öğretir. Etrafında olan biteni sorgulamadan kabul etmek yerine farkındalığı arttırarak günümüz modern yaşam tarzının ihtiyaçlarına göre sorgulamalarını yapıp sadece eğitimin bireye verdikleri ile değil, akıl yoluyla da sonuçlar elde etmeyi ve yaşamın yeni ihtiyaçlarına uyum sağlamayı öğretir. |
Dersin İçeriği: |
Bireyselliğin ve farkındalığın tanımı, bireyi oluşturan faktörler, sosyal kontratlar ve çıkar algısı, denge, normalizasyonun tanımı, duygu yönetimi, algı yönetimi, istek ve ihtiyaç ayrımı, toplum ve tehdit algısı, tercih özgürlüğü ve farkındalığı, koşullu ve koşulsuz şartlanmalar, cinsellik algısı ve toplumdaki yeri, nefes ile zihin yönetimi, yargı mekanizması ve duygularımızla başa çıkabilme, determinizmin tanımı ve dualitenin anlaşılması, öğrenme yöntemleri, motivasyonların harekete geçirilmesi, yüzleşme süreçleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin açıklanması
• Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi
• Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması
• Dönem bitirme projeler hakkında bilgi verilmesi
• Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi
|
|
2) |
• Bireysel farkındalığın tanınması
• Ben algısı
|
|
3) |
• Nefes kullanımı
• Yaşamın anlaşılması ve tanımlanması
• Nefes zihin ilişkisi
|
|
4) |
• Bireysel ve Toplumsal tercihlerin farkı
• Tercihlerin farkındalığa ve üretkenliğe etkileri
• Tercih mekanizması ve motivasyon
|
|
5) |
• Toplumsal kodların anlaşılması
• Toplumsal kodların silinmesi
|
|
6) |
• Zihinsel süreçlerin tanınması
• Duygu Düşünce Davranış etkileşimi
• Duygu yönetimi
• Zihin ve Hafıza yönetimi
|
|
7) |
• Denge unsurlarının anlaşılması
• Normalizasyon
• Toplum ve tehdit algısı
• Determinizm
|
|
8) |
• Dual kavramların anlaşılması, dualite
• Sorgusuz yargıların bireye ve topluma etkileri
|
|
9) |
• Üretkenlik ve motivasyonların anlaşılması
• Öz motivasyon yaratma becerisi
|
|
10) |
• Yargıların tanınması
• Yargılardan arınma
• Sorumluluk ve Suçluluk
|
|
11) |
• Üretkenlik için zaman kullanımı
• Zaman ve sürenin farkı / verimli kullanımları
• Zaman yönetimi
|
|
12) |
• Öğrenme alışkanlıklarının anlaşılması
• İstenilenin keşfi – ne istediğini bilen bir birey olma
|
|
13) |
• Bireysel yollar çizilmesi
• Bireylerin üretkenliğinin yönlendirilmesi
• Farkındalığın keşfi
|
|
14) |
• Öğretici sınav uygulaması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|