Bankacılık ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD218 | ||||||||
Ders İsmi: | Farkındalık ve Üretkenlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NİDA BALAMUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, bireylerin tüm örgütsel eğitim araçlarından bağımsız olarak toplumdaki yerlerini algılamalarını, kendi özgür iradeleriyle tercihlerini yapabilmeyi ve bu tercihlerin sorumluluğunu alabilmeyi, bireysel keşiflerle öz dürüstlüğü anlayıp bilinçli bir şekilde kendi duygu, düşünce ve davranışlarıyla barışık bireyler yetiştirmeyi öğretir. Etrafında olan biteni sorgulamadan kabul etmek yerine farkındalığı arttırarak günümüz modern yaşam tarzının ihtiyaçlarına göre sorgulamalarını yapıp sadece eğitimin bireye verdikleri ile değil, akıl yoluyla da sonuçlar elde etmeyi ve yaşamın yeni ihtiyaçlarına uyum sağlamayı öğretir. |
Dersin İçeriği: | Bireyselliğin ve farkındalığın tanımı, bireyi oluşturan faktörler, sosyal kontratlar ve çıkar algısı, denge, normalizasyonun tanımı, duygu yönetimi, algı yönetimi, istek ve ihtiyaç ayrımı, toplum ve tehdit algısı, tercih özgürlüğü ve farkındalığı, koşullu ve koşulsuz şartlanmalar, cinsellik algısı ve toplumdaki yeri, nefes ile zihin yönetimi, yargı mekanizması ve duygularımızla başa çıkabilme, determinizmin tanımı ve dualitenin anlaşılması, öğrenme yöntemleri, motivasyonların harekete geçirilmesi, yüzleşme süreçleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders içeriğinin açıklanması • Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi • Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması • Dönem bitirme projeler hakkında bilgi verilmesi • Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi | |
2) | • Bireysel farkındalığın tanınması • Ben algısı | |
3) | • Nefes kullanımı • Yaşamın anlaşılması ve tanımlanması • Nefes zihin ilişkisi | |
4) | • Bireysel ve Toplumsal tercihlerin farkı • Tercihlerin farkındalığa ve üretkenliğe etkileri • Tercih mekanizması ve motivasyon | |
5) | • Toplumsal kodların anlaşılması • Toplumsal kodların silinmesi | |
6) | • Zihinsel süreçlerin tanınması • Duygu Düşünce Davranış etkileşimi • Duygu yönetimi • Zihin ve Hafıza yönetimi | |
7) | • Denge unsurlarının anlaşılması • Normalizasyon • Toplum ve tehdit algısı • Determinizm | |
8) | • Dual kavramların anlaşılması, dualite • Sorgusuz yargıların bireye ve topluma etkileri | |
9) | • Üretkenlik ve motivasyonların anlaşılması • Öz motivasyon yaratma becerisi | |
10) | • Yargıların tanınması • Yargılardan arınma • Sorumluluk ve Suçluluk | |
11) | • Üretkenlik için zaman kullanımı • Zaman ve sürenin farkı / verimli kullanımları • Zaman yönetimi | |
12) | • Öğrenme alışkanlıklarının anlaşılması • İstenilenin keşfi – ne istediğini bilen bir birey olma | |
13) | • Bireysel yollar çizilmesi • Bireylerin üretkenliğinin yönlendirilmesi • Farkındalığın keşfi | |
14) | • Öğretici sınav uygulaması |
Ders Notları / Kitaplar: | Küçük Prens, Antoine de Saint-Exupéry Martı Jonathan Livingston , Richard Bach |
Diğer Kaynaklar: | Marshall B. Rosenberg, Şiddetsiz İletişim. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | ||||||||
3) Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | ||||||||
4) Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | ||||||||
5) Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | |
3) | Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | |
4) | Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | |
5) | Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | |
6) | Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | |
7) | Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 5 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 16 | 64 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 177 |