BDY602 Beslenmenin Davranış ve Bilişsel Gelişim Üzerine Etkileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY602
Ders İsmi: Beslenmenin Davranış ve Bilişsel Gelişim Üzerine Etkileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Açlık, tokluk gibi çeşitli beslenme durumlarının kişi davranışlarını ne şekilde değiştirdiğini bu durumlarda neler yapılması gerektiğini, davranışlara etkileyen nörotransmitterlerin hangi besinlerin tüketimi ile ilişkili olduğunu ve bunlar kullanılarak davranışlar nasıl yönlendirilebileceğini ve ne şekilde uygulanacağı hakkında bilgileri genişletip değerlendirmek
Dersin İçeriği: Açlık ve tokluk fizyolojisi, zayıflık ve şişmanlığın davranışa etkisi, besin alımı ve beslenme davranışının psikolojik ve sosyo-kültürel yönü, çeşitli besinlerin hangi yollarla davranışları etkiledikleri, nörotransmitter oluşumlarını etkileyen besinler ve bunların ön maddeleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Açlık fizyolojisi ile davranış arasındaki ilişkinin kavranabilmesi
2) Tokluk fizyolojisi ile davranış arasındaki ilişkinin kavranabilmesi
3) Zayıflık ile davranış arasındaki ilişkinin kavranabilmesi
4) Şişmanlık ile davranış arasındaki ilişkinin kavranabilmesi
5) Diyetin konsantrasyon üzerine olan ilişkisinin anlaşılması
6) Nörotransmitter oluşumlarını etkileyen besinleri öğrenebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açlık fizyolojisi yok
2) Tokluk fizyolojisi yok
3) Dönem ödevlerinin belirlenmesi yok
4) Diyet içeriğinin davranışlara etkisi yok
5) Zayıflığın davranışa etkisi yok
6) Şişmanlığın davranışa etkisi yok
7) Besin alımı ve beslenme davranışının psikolojik yönü yok
8) Besin alımı ve beslenme davranışının sosyo-kültürel yönü yok
9) Diyetin suç işleme davranışına etkileri yok
10) Diyetin konsantrasyon, zeka ve akademik performansa etkileri yok
11) Besinlerin öğrenme davranışlarını etkileme yolları yok
12) Nörotransmitter oluşumlarını etkileyen besinler ve bunların ön maddeleri yok
13) Dönem ödevlerinin sunumu yok
14) Genel tartışma yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Galler J. R. Nutrition and Behaviour. Plenum Press. New York, London.1984.
Wurtman R. J., Wurtman S. J. Nutrition and The Brain. Raven Press. New York. 1977
Nutrition and Neurobiology. Somogyii J, C., Hötzel D (eds) karger Press. Basel, München. 1986.
Diğer Kaynaklar: Galler J. R. Nutrition and Behaviour. Plenum Press. New York, London.1984.
Wurtman R. J., Wurtman S. J. Nutrition and The Brain. Raven Press. New York. 1977
Nutrition and Neurobiology. Somogyii J, C., Hötzel D (eds) karger Press. Basel, München. 1986.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87