ECE510 Digital Audio and Video Broadcastingİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İleri Elektronik ve Haberleşme Teknolojileri (YL) (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İleri Elektronik ve Haberleşme Teknolojileri (YL) (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECE510
Ders İsmi: Digital Audio and Video Broadcasting
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstrideki teorik temelleri ve pratik uygulamaları vurgulayarak öğrencilere dijital ses ve video yayın teknolojileri, standartları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmak.
Dersin İçeriği: Introduction to Digital Broadcasting
Analog vs. Digital Broadcasting
Digital Broadcasting Standards: DVB (Digital Video Broadcasting), ATSC (Advanced Television Systems Committee), ISDB (Integrated Services Digital Broadcasting)
Audio and Video Encoding Techniques
Compression Algorithms: MPEG (Moving Picture Experts Group), H.264, H.265 (Advanced Video Coding), AAC (Advanced Audio Coding)
Transmission and Multiplexing in Digital Broadcasting
Digital Television (DTV) and High Definition Television (HDTV)
Digital Radio Broadcasting
Satellite Broadcasting
Internet Protocol Television (IPTV)
Interactive TV and Enhanced Services
Digital Rights Management (DRM) in Broadcasting
Broadcast Automation Systems
Hands-on Lab Sessions:
Setting up digital broadcasting equipment
Using broadcasting software tools
Practical exercises in encoding, compression, and transmission
Case Studies and Industry Examples
Future Trends in Digital Broadcasting

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çeşitli dijital yayın standartlarını ve farklılıklarını keşfetmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital yayıncılıkta kullanılan kodlama ve sıkıştırma tekniklerini öğrenmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve disipliniçi takımlarda etkili çalışma becerisi.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dijital ses ve video yayıncılığında ortaya çıkan trendleri ve teknolojileri keşfetmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Yayıncılığa Giriş Ders Notları
2) Analog ve Dijital Yayıncılık Ders notları
3) Dijital Yayın Standartları: DVB (Dijital Video Yayını) ATSC (Gelişmiş Televizyon Sistemleri Komitesi) ISDB (Entegre Hizmetler Dijital Yayıncılığı) Diğerleri (uygun olduğu şekilde) Ders notları
4) Audio and Video Encoding Techniques Ders Notları
5) Compression Algorithms: MPEG (Moving Picture Experts Group) H.264, H.265 (Advanced Video Coding) AAC (Advanced Audio Coding) Others Ders Notları
6) Dijital Yayıncılıkta İletim ve Çoğullama Ders notları
7) Dijital Televizyon (DTV) ve Yüksek Tanımlı Televizyon (HDTV) Ders Notları
8) Dijital Radyo Yayıncılığı Yok
9) Vize Ders Notları
10) Uydu Yayıncılığı Ders notları
11) İnternet Protokol Televizyonu (IPTV) Ders Notları
12) Yayıncılıkta Dijital Haklar Yönetimi (DRM) Ders Notları
13) Yayın Otomasyon Sistemleri Ders notes
14) Vaka Çalışmaları ve Sektör Örnekleri Dijital Yayıncılıkta Gelecek Trendler Ders notları
15) Final Sınav Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Digital Television Fundamentals" by Michael Robin and Michel Poulin
"Introduction to Digital Audio and Video Broadcasting" by Hugh Wilson
Diğer Kaynaklar: "Digital Video Broadcasting: Technology, Standards, and Regulations" by Walter Fischer
"Digital Audio Broadcasting: Principles and Applications" by Wolfgang Hoeg
Online resources and academic journals in the field of digital broadcasting.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Proje 1 60 60
Ara Sınavlar 2 60 120
Final 1 70 70
Toplam İş Yükü 295