MIM525 Araştırma Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM525
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DEMET IRKLI ERYILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin tasarım alanında merak ettikleri bir problemi belirli bilimsel yöntemler doğrultusunda araştırıp, raporlandırmalarını amaçlar
Dersin İçeriği: Ders kapsamında, temel olarak, “araştırma yöntemlerini öğrenmeye niçin gerek duyarız?” sorusu çerçevesinde, araştırma tasarımı ve adımları, farklı araştırma yöntemleri türleri ve bir araştırma raporunun nasıl yazılacağı hakkında genel bir bakış açısı sağlamak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ders kapsamında, temel olarak, “araştırma yöntemlerini öğrenmeye niçin gerek duyarız?” sorusu çerçevesinde, araştırma tasarımı ve adımları, farklı araştırma yöntemleri türleri ve bir araştırma raporunun nasıl yazılacağı hakkında genel bir bakış açısı sağlamak hedeflenmektedir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yok
2) Mimaride araştırma yapmak Yok
3) Bilimsel araştırmada etik Yok
4) Kavram oluşturma, ölçüm ve örnekleme Yok
5) Araştırma yapmanın farklı boyutları: Nitel ve nicel araştırma tasarım ve yöntemleri Yok
6) Nicel araştırma tasarımı ve yöntemleri Yok
7) Survey şekli araştırma Yok
8) Nitel araştırma tasarımı ve yöntemleri Yok
9) Veri analizleri ve araştırma sonuçlarının rapor edilmesi Yok
10) Çoklu metot kullanımı Yok
11) Araştırma raporu nasıl yazılır? Bilimsel makale okurken nelere dikkat etmeli? Yok
12) Dönem projesi sunumu Yok
13) Dönem projesi sunumu Yok
14) Dönem projesi sunumu Yok
15) Dönem projesi sunumu Yok
16) Proje rapor teslim Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neuman, W.L. (1992). Social research Methods. Allyn and Bacon: Boston.
Diğer Kaynaklar: Neuman, W.L. (1992). Social research Methods. Allyn and Bacon: Boston.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 60 180
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189