Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin uçaklarda kullanılan Elektronik Alet Sistemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Öğrenci bu dersten sonra elektronik alet sistemlerinin tipik sistem düzenlemeleri ve kokpit yerleşimi, bilgisayar terminolojisi, hava araçlarında uygulanan bilgisayar teknolojisi ve elektrostatik hassas cihazlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Elektronik Alet sistemleri (Elektronik alet sistemlerinin tipik sistem düzenlemeleri ve kokpit yerleşimi), Veri Yolları, Temel bilgisayar yapısı, Mikro işlemciler, Fiber optik, Elektronik ekranlar, Elektrostatik hassas cihazlar, Yazılım yönetim kontrolü, Elektromanyetik çevre, Tipik Elektronik / dijital hava aracı sistemleri, ACARS- ARINC,, EICAS , FMS ,IRS sistemleri, ECAM , EFIS, GPS ve TCAS sistemleri , Entegre modüler Aviyonikler , Kabin sistemleri, Enformasyon sistemleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi |
Ders İzlencesi |
2) |
Elektronik alet sistemlerinin tipik sistem düzenlemeleri ve kokpit yerleşimi |
|
3) |
Elektronik alet sistemlerini tipik sistem düzenlemeleri ve kokpit yerleşimi |
|
4) |
Bilgisayar terminolojisi (bit, bayt, yazılım, donanım, CPU, IC, ve RAM, ROM, PROM gibi çeşitli hafıza aygıtları dahil) |
|
5) |
Bilgisayar terminolojisi (bit, bayt, yazılım, donanım, CPU, IC, ve RAM, ROM, PROM gibi çeşitli hafıza aygıtları dahil) |
|
6) |
Bilgisayar teknolojisi (hava aracı sistemlerinde uygulandığı şekilde) |
|
7) |
Bilgisayar teknolojisi (hava aracı sistemlerinde uygulandığı şekilde) |
|
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
Elektrostatik boşalımlara duyarlı komponentlere özel muamelede bulunulması |
|
10) |
Elektrostatik boşalımlara duyarlı komponentlere özel muamelede bulunulması |
|
11) |
Risklere ve olası hasara, komponent ve personel antistatik koruma cihazlarına yönelik farkındalık. |
|
12) |
Risklere ve olası hasara, komponent ve personel antistatik koruma cihazlarına yönelik farkındalık. |
|
13) |
Yazılım programlarına ilişkin kısıtlamalara, uçuşa elverişlilik gerekliliklerine ve yazılım programlarındaki onaylanmamış değişikliklerin olası katastrofik sonuçlarına yönelik farkındalık |
|
14) |
Yazılım programlarına ilişkin kısıtlamalara, uçuşa elverişlilik gerekliliklerine ve yazılım programlarındaki onaylanmamış değişikliklerin olası katastrofik sonuçlarına yönelik farkındalık |
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1 |