BDY651 İleri Beslenmede Yağlar ve Yağ Asitleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY651
Ders İsmi: İleri Beslenmede Yağlar ve Yağ Asitleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diyet yağı ve yağ asitlerinin metabolizma ve fonksiyonları ve hastalık gelişiminde yağların önemine yönelik bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Diyet yağı ve yağ asitlerinin sindirimi, dağılımı ve yağ asitlerinin dokulara geçisi, yağ asitlerinin katabolizması ve biyosentezi, kolesterol ve biyoaktif eikozanoidler ve hastalık gelişiminde yağların etkisi irdelenmektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yağ asitlerinin metabolizmasını ve fonksiyonunu irdeler.
2) Yağ asitlerinin biyosentezi ve katabolizmasını değerlendirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Biyoaktif eikozanoid oluşumu ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi yorumlar
2) Hastalık gelişiminde yağ asitlerinin etkisini değerlendirir
3) Diyet yağı kalitesi ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi irdeler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Yağ Asit Sınıflandırılması ve Nomenkılatür yok
2) Yağ Asitlerinin Kimyasal ve Fiziksel Özellikleri yok
3) Yağ Asitlerinin Analizleri, Yağın Değişik Matrikslerden Ayrıştırılması yok
4) Yağ Asitlerinin Besinlerde Bulunuşu ve Değişik Besinlerde Bulunma Miktarlarındaki Değişikliklerin Temel Nedenleri yok
5) Yağ ve Yağ Asitlerinin Oksidasyon Özellikleri yok
6) Yağ ve Yağ Asitlerinn Oksidasyondan Korunmasında Olası Yöntemler yok
7) Sıvı ve Katı Yağdaki Genetik Değişiklikler yok
8) Yağ Asitlerinin Büyüme ve Gelişmeye Etkileri yok
9) Yağ Asitleri ve Yaşlılık yok
10) Yağ Asitleri, İnflamasyon ve İmmunite yok
11) Yağ Asitleri ve Kanser yok
12) Yağ Asitleri ve Karaciğer Hastalıkları yok
13) Seminer sunumu-Proje sunumu yok
14) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Lipid Biochemistry, 5th edition (ISBN: 0632054093); Blackwell Publishing. 2002.
2.Fatty Acids in Foods and Their Health Implications, 2nd edition (ISBN: 0824767829); Marcel Dekker. 1999.
3.Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, (ISBN: 072164452X); WB Saunders. 2000.
4.Biochemistry, (ISBN: 0697142671); Wm. C. Brown Publishers

Diğer Kaynaklar: 1.Lipid Biochemistry, 5th edition (ISBN: 0632054093); Blackwell Publishing. 2002.
2.Fatty Acids in Foods and Their Health Implications, 2nd edition (ISBN: 0824767829); Marcel Dekker. 1999.
3.Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, (ISBN: 072164452X); WB Saunders. 2000.
4.Biochemistry, (ISBN: 0697142671); Wm. C. Brown Publishers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 14 42
Final 1 3
Toplam İş Yükü 87