MSC234 Keman IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC234
Ders İsmi: Keman IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Enstrümanı üzerinde hakimiyeti arttırmak, müzikal algıyı güçlendirmek ve repertuvar çalışması.
Dersin İçeriği: - Belirlenen eserlerin pratiği
- Müzikal Anlatım
- Eser tanıma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Concerto, gamlar ve parça üzerinde hakimiyet sağlamak ve belirli bir seviyeye ulaşmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser
2) - 2 oktav gam etüd - Farklı yay tekniğinde 2 etüd - Yay çalışmaları A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser
3) - x4 Gam çalışması - Gamları iterek ve çekerek çalışma - Eser - Vibrato çalışması A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser
4) - Yaysız vibrato çalışması - Gam - Eser tekrarı A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser
5) - Eser tekrarı - Yaysız vibrato çalışması - Etüdler A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser
6) - Belirlenen seviyede barok dönem eseri Eser
7) - Genel Tekrar Eser
8) - Vize Sınavı Eser
9) - Sınav üzerine yorumlama - Belirlenen seviyede concerto çalışması - Yay ile vibrato çalışması Eser
10) - Concerto tekrarı - Yay ile vibrato - Gamların tekrarı Eser
11) - Concerto çalışması - Detaylı gam arpej çalışması - Concerto üzerinde nüans çalışmaları Eser
12) - Concerto çalışması - Etüdler - Yeni esere başlangıç Eser
13) - Concerto çalışması - Etüd çalışması - Yeni eserin tekrarı Eser
14) - Sınav programına hazırlık - Gam, etüd parça ve concerto tekrarı Eser
15) - Sınav programına hazırlık - Gam, etüd parça ve concerto tekrarı Eser
16) - Final Sınavı - Sınav programına hazırlık - Gam, etüd parça ve concerto tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Seybold
K. Fortunatov
H.E. Kayser
Diğer Kaynaklar: A. Seybold
K. Fortunatov
H.E. Kayser

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18