MSC238 Klarnet IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC238
Ders İsmi: Klarnet IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak
• Çalgının tutuş ve parmak pozisyonlarını öğretmek
• Çalgı repertuarı ve icrası hakkında bilgi kazandırmak
• Çalgının icrasına yönelik temel becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği: Klarnet hakkında genel bilgiler. Diyafram tekniği, çalgı ve ağız tutuş pozisyonunun öğretilmesi. Birinci Alan (Chalumeau Register) sol el Mi2 – Do1 aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersizler. Birinci Alan sol el Do1 – La2 (Throat Tones) aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersizler. Birinci Alan sağ el Si1 – Mi1 aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersizler. Birinci Alan ve Gırtlak Sesleri (Chalumeau and Throat Tones) aralığında parçalar. 1 diyez, 1 bemollü majör gamlar, arpejleri ve arpej çevrimleri. Birinci alan Mi1 – Do1 aralığındaki seslerden oktav perdesiyle (register key) sesleri , Si2 – Sol3 (Clarion Register) aralığındaki seslere bağlama ve bu seslerde egzersizler. Si2 – Do3 aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersiz ve eserler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Klarinet yorumculuğu alananında uzmanlaşa olanağın sağlamak, yaratıcı ve eleştirel düşünceye sahip sanatçılar yetiştirmek. Uluslararsı düzeyde tercih edilen, sanatsal ve kültürel donanımı yüksek saygın sanatçılar yetiştiren bir kurum olmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Etüt 1 · Etüt Çalışmaları Anlatım, Uygulama Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
2) · Öğrenilmiş gamların tekrarı · Etüt 2 · Gam ve Etüt Çalışmaları Uygulama, Bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi.
3) · Mi majör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 3 · Etüt Çalışmaları Uygulama, Bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi.
4) · Mi majör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 4 · Gam ve Etüt Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi.
5) · Do diyez minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 5 · Gam ve Etüt Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
6) · Mi majör, do diyez minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 6 · Gam ve Etüt Çalışmaları Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
7) · Gamların tekrarı · Etüt 7 · Gamlar ve Etüt Çalışması Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların genel tekrarı, klarnette pekiştirilmesi
8) · Gamların tekrarı · Etüt 9 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
9) · La bemol majör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 10 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
10) · La bemol majör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 11 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
11) · Fa minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 12 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
12) · La bemol majör,Fa minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 13 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
13) · Gamların tekrarı · Etüt 14 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
14) · Gamların tekrarı · Etüt 15 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces · Gamlar Etüt ve Parça Çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
15) · Gamların tekrarı · Etüt 15 · Parça Çalışması - Gabriel Pierne - Pieces • Dönemin genel tekrarı Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
16) • Dönemin genel tekrarı · Final Sınavı Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Derste işlenilen konuların tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: L'ABC du Jeune Clarinettiste Vol.1
Guy Dangain


Principes Rationnels
J.R. Groussain
Diğer Kaynaklar: L'ABC du Jeune Clarinettiste Vol.1
Guy Dangain


Principes Rationnels
J.R. Groussain

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18