MSC246 Viyolonsel IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC246
Ders İsmi: Viyolonsel IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BİKE ÖNER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BİKE ÖNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu programla öğrencinin;
1. Çello eğitiminin temel becerilerini edinmesi,
2. Çello ile ilgili teknik terminolojiyi doğru ve yerinde kullanması,
3. Çello eğitimi sürecinde karşılaşılabilecek temel veya orta düzey seslendirme tekniklerini kavraması ve uygulaması,
4. Temel nüans terimlerini kavraması ve uygulaması,
5. Farklı ölçü biçimlerini kavraması ve kullanması,
6. Temel artikülasyon ve süsleme terimlerini kavraması ve kullanması,
7. Eserleri müzikal duyarlılıkla seslendirmesi,
8. Bireysel çalışmalarında sorumluluk bilinci geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Çello Dersi Öğretim Programı’yla öğrencilere kazandırılması hedeflenen beceriler
1. Doğru duruş ve oturuş
2. Pizzicato tekniği ile parmak kullanımı
3. Sol el parmak kullanımı
4. Yay kullanımı
5. Eş güdümlü çalma
6. Sol ve Re Majör gamları seslendirme
7. Deşifre becerisi
8. Sol ve Re Majör tonlarında etüt
9. Tonalite tanıma
10. Sol ve Re Majör tonlarında icra ve yorumlama
11. Analitik düşünme, transpoze yapabilme
12. Do Majör tonunda eser ve etüt
13. İletişim
14. İş birliği
15. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanma
16. Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma
17. Problem çözme
18. Bireysel çalışma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1. Doğru duruş ve oturuş 2. Pizzicato tekniği ile parmak kullanımı 3. Sol el parmak kullanımı 4. Yay kullanımı
2) 5. Eş güdümlü çalma 6. Sol ve Re Majör gamları seslendirme 7. Deşifre becerisi 8. Sol ve Re Majör tonlarında etüt
3) 9. Tonalite tanıma 10. Sol ve Re Majör tonlarında icra ve yorumlama 11. Analitik düşünme, transpoze yapabilme 12. Do Majör tonunda eser ve etüt 13. İletişim
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1- Tonalite ayrımı yapabilme 2- Birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü pozisyona hakim olabilme 3- Doğru entonasyon kullanımı 4- Yay kullanımı becerisi 5- Hız kazanabilme 6- Eşlik ile çalabilme
2) 1-La Majör, Fa Majör, Si bemol Majör, Re minör ve Sol minör gam ve arpej çalışmaları, Re başlangıçlı kromatik gam çalışması. 2- Üç bağlı arpej çalışması 3- Vivaldi Do Majör konçerto birinci bölüm Allegro eseri deşifresi 4- David Popper Etüden for Violoncello numara 11 etüt deşifresi
3) 1-Pozisyon kullanımı 2- Açık pozisyon kullanımı 3- Pozisyonlarda entonasyon 4- Eser seslendirmesi
4) 1- Gamlarda aralık çalışmaları 2- Arpejlerde farklı yay teknikleri kullanımı 3- Eser ve etüt çalışmalarında entonasyon doğruluğu 4- Eser ve etüt çalışmalarında metronom kullanımı
5) 1- Pozisyon geçiş çalışmaları 2- Eser çalışması 3- Etüt hızlanması
6) 1- Çalışılan eseri piyano eşlik ile seslendirme 2- Piyano eşlik ile entonasyon çalışması
7) 1- J. S. Bach Menuett in D eseri deşifresi 2- Deşifre çalışmaları 3- Arpej çalışmalarında aralık kullanımı 4- Gamlarda çift ses çalışmaları 5- Dotzauer Etüt çalışması
8) Ara Sınav
9) 1- Çalıştığı eserde entonasyon çalışması yapar. 2- Nüans kullanır. 3- Metromon ile hızlanma
10) 1- Dotzauer Etüt çalışması 2- Pozisyon geçişlerini doğru entonasyon ile sağlar
11) 1- Çift ses ve dominant 7'li aralık egzersizler 2- Yay kullanımını geliştirmek için farklı ritmik egzersizler 3- Pozisyon geçişi için etüt çalışmaları
12) 1- Vivaldi, Bach, Dotzauer ve Popper etüt çalışmalarını sürdürür.
13) Metronom kullanımı ile çalıştığı egzersizleri hızlandırma çalışmaları.
14) 1- Eser ve etüt çalışması
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Finale Syllabus 2023
How to write finale
Finale user manual
Diğer Kaynaklar: Finale Syllabus 2023
How to write finale
Finale user manual

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18