BDY654 Beden Ağırlığı Yönetiminde Beslenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY654
Ders İsmi: Beden Ağırlığı Yönetiminde Beslenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Obezite ve yeme davranışı bozukluklarında teorik bilgi ve pratik deneyimlerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders yetişkinlerde obezite ve yeme davranışı bozukluklarının tıbbi beslenme tedavisini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Obezitede hastaya özgü tıbbi beslenme tedavisinin oluşturulması ve uygulamaların planlanması
2) Yeme davranışı bozukluklarında hastaya özgü tıbbi beslenme tedavisinin oluşturulması ve uygulamaların planlanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Obezitenin beslenme tedavisinde yeni bilgilerin öğrenilmesi ve güncel beslenme tedavi programlarının geliştirilmesi
2) Zayıflık durumunda yeni bilgilerin öğrenilmesi ve güncel beslenme programlarının geliştirilmesi
3) Anoreksiya nervoza durumlarında yeni bilgilerin öğrenilmesi ve güncel beslenme programlarının geliştirilmesi
4) Bulumia nervoza durumlarında yeni bilgilerin öğrenilmesi ve güncel beslenme programlarının geliştirilmesi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Obezitenin Tanımı ve Epidemiyolojisi yok
2) Obezitenin Komplikasyonları yok
3) Obezitede Tıbbi Beslenme Tedavisi yok
4) Obezitede Tıbbi Beslenme Tedavisi yok
5) Yeme Davranışı Bozukluklarına Genel Bakış yok
6) Anoreksiya Nervoza Tanımı ve Komplikasyonları yok
7) Anoreksiya Nervozada Tıbbi Beslenme Tedavisi yok
8) Genel Tekrar yok
9) Blumia Nervoza Tanımı ve Komplikasyonları yok
10) Blumia Nervozada Tıbbi Beslenme Tedavisi yok
11) Diğer Yeme Davranışı Bozukluklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi yok
12) Ödev/Seminer Sunumları yok
13) Ödev/Seminer Sunumları yok
14) Ödev/Seminer Sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Endokrin ve Kardiyometabolik Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2019
Tıbbi Beslenme Tedavisinde Güncel Uygulamalar, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2018?
Krause Besin & Beslenme Bakım Süreci, Akbulut G (ed.), Nobel Ankara Tıp Kitapevi, 2019
Diğer Kaynaklar: Endokrin ve Kardiyometabolik Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2019
Tıbbi Beslenme Tedavisinde Güncel Uygulamalar, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2018?
Krause Besin & Beslenme Bakım Süreci, Akbulut G (ed.), Nobel Ankara Tıp Kitapevi, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 63