BDY655 İleri Beslenme Eğitimi ve Danışmanlıkİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY655
Ders İsmi: İleri Beslenme Eğitimi ve Danışmanlık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Birey ve gruplara verilecek beslenme eğitimindeki farklılıkları öğretmek ve eğitim verilecek kişiler için uygun eğitim yöntem ve aracı seçme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Birey ve gruplara verilecek beslenme eğitimlerinin içeriği ve yapısı hakkında eğitim vermeyi amaçlayan bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Birey ve gruplara verilecek beslenme eğitimindeki farklılıkları öğrenebilme
2) Yaygın ve örgün eğitimlerde dikkat edilmesi gereken husular konusunda bilgi sahibi olabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim verilecek kişiler için uygun eğitim yöntem ve aracı seçebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Eğitim programı ve modulleri geliştirme konusunda deneyim kazanabilme
2) Kişiler arası ilişkilerde iletişim teknikleri ve iletişim engelleri konusunda deneyim kazanabilme
3) Bireysel ve grup eğitimleri konusunda deneyim kazanabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitimin tanımı ve prensipleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
2) Eğitim yolları ve eğitim yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
3) Eğitim materyalleri ve bu materyallerin hazırlanma ilkeleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
4) Eğitim materyalleri ve bu materyallerin hazırlanma ilkeleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
5) Eğitici nitelikleri, iletişim teknikleri ve iletişim engelleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
6) Eğitici nitelikleri, iletişim teknikleri ve iletişim engelleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
7) Çeşitli grupların ve kişilerin eğitiminde dikkat edilecek hususlar Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
8) Çeşitli grupların ve kişilerin eğitiminde dikkat edilecek hususlar Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
9) Davranış tedavisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
10) Davranış Tedavisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
11) Hizmet içi eğitim ilkeleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
12) Hizmet içi eğitim ilkeleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
13) Eğitim ana planı hazırlama ve eğitim modulü geliştirme Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
14) Eğitim ana planı hazırlama ve eğitim modulü geliştirme Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alana özgü kaynaklar
Diğer Kaynaklar: Field spesifik resources

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87