Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY658 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Beslenme Biyokimyası | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HADI KARIMKHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Makro ve mikro besin ögelerinin metabolizma ve fonksiyonlarını irdelerken beslenme biyokimya ile ilgili araştırmalarda kullanılan materyal ve metodun incelenerek laboratuvar cihazlarının operasyonu, yetenek ve sınırlarının tespitine yönelik bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Besin ögelerinin metabolizma ve fonksiyonları, bazı biyomoleküllerin yapı ve özellikleri, biyokimyasal enerji dönüşümleri, vitamin ve kofaktörlerin biyosentezi, laboratuvar cihazlarında operasyon, yetenek ve sınırların belirlenmesine yönelik çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Giriş | yok |
2) | Hücre metabolizması, biyoenerjetik mekanizmalarda temel konular, biyokimya laboratuvar tanıtımı | yok |
3) | Besin ögeleri ve diyette yer alan biyolojik aktif bileşenlerin kan ve diğer dokularda durumu-I | yok |
4) | Besin ögeleri ve diyette yer alan biyolojik aktif bileşenlerin kan ve diğer dokularda durumu-II | yok |
5) | Besin ögeleri ve diyette yer alan biyolojik aktif bileşenlerin kan ve diğer dokularda durumu-III | yok |
6) | Lipid ve yağ asitleri biyokimyası | yok |
7) | Lipid ve yağ asitlerinin kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi | yok |
8) | Ara sınav yerine geçen ödev/sunum | yok |
9) | Karbonhidrat ve glukoz biyokimyası | yok |
10) | Karbonhidrat ve glukozun kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi | yok |
11) | Protein ve amino asit biyokimyası | yok |
12) | Protein ve amino asitlerin kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi | yok |
13) | Mikro besin ögelerine genel bakış | yok |
14) | Mikro besin ögelerinin kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Metabolic Regulation: A Human Perspective (ISBN: 063206384); Blackwell Publishing. 2003. Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, (ISBN: 072164452X); WB Saunders. 2000. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, (ISBN: 0471411361); Wiley-Liss. 2001. Nutritional Biochemistry, (ISBN:0121348369); Academic Press 1999 |
Diğer Kaynaklar: | Metabolic Regulation: A Human Perspective (ISBN: 063206384); Blackwell Publishing. 2003. Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, (ISBN: 072164452X); WB Saunders. 2000. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, (ISBN: 0471411361); Wiley-Liss. 2001. Nutritional Biochemistry, (ISBN:0121348369); Academic Press 1999 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |