BDY658 İleri Beslenme Biyokimyasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY658
Ders İsmi: İleri Beslenme Biyokimyası
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HADI KARIMKHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Makro ve mikro besin ögelerinin metabolizma ve fonksiyonlarını irdelerken beslenme biyokimya ile ilgili araştırmalarda kullanılan materyal ve metodun incelenerek laboratuvar cihazlarının operasyonu, yetenek ve sınırlarının tespitine yönelik bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Besin ögelerinin metabolizma ve fonksiyonları, bazı biyomoleküllerin yapı ve özellikleri, biyokimyasal enerji dönüşümleri, vitamin ve kofaktörlerin biyosentezi, laboratuvar cihazlarında operasyon, yetenek ve sınırların belirlenmesine yönelik çalışmalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme biyokimyası ile ilgili önemli noktalarda ileri düzey bilgi sahibi olur.
2) Biyomoleküllerin yapı ve özellikleri, biyokimyasal enerji dönüşümleri, vitamin ve kofaktörlerin biyosentezi konusunda bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Makro besin ögeleri ve biyolojik aktif bileşenler konusunda bilgi becerilerini laboratuvarda uygulama yetkinliği kazanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Makro ve mikro besin ögelerinin metabolizması ve fonksiyonları ve laboratuvar prosedürleri ile ilgili araştırmaları değerlendirir.
2) Laboratuvar cihazlarında operasyon pratiği edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Giriş yok
2) Hücre metabolizması, biyoenerjetik mekanizmalarda temel konular, biyokimya laboratuvar tanıtımı yok
3) Besin ögeleri ve diyette yer alan biyolojik aktif bileşenlerin kan ve diğer dokularda durumu-I yok
4) Besin ögeleri ve diyette yer alan biyolojik aktif bileşenlerin kan ve diğer dokularda durumu-II yok
5) Besin ögeleri ve diyette yer alan biyolojik aktif bileşenlerin kan ve diğer dokularda durumu-III yok
6) Lipid ve yağ asitleri biyokimyası yok
7) Lipid ve yağ asitlerinin kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi yok
8) Ara sınav yerine geçen ödev/sunum yok
9) Karbonhidrat ve glukoz biyokimyası yok
10) Karbonhidrat ve glukozun kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi yok
11) Protein ve amino asit biyokimyası yok
12) Protein ve amino asitlerin kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi yok
13) Mikro besin ögelerine genel bakış yok
14) Mikro besin ögelerinin kan ve diğer dokularda değerlendirilmesi yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Metabolic Regulation: A Human Perspective (ISBN: 063206384); Blackwell Publishing. 2003.
Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, (ISBN: 072164452X);
WB Saunders. 2000.
Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, (ISBN: 0471411361); Wiley-Liss. 2001.
Nutritional Biochemistry, (ISBN:0121348369); Academic Press 1999
Diğer Kaynaklar: Metabolic Regulation: A Human Perspective (ISBN: 063206384); Blackwell Publishing. 2003.
Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, (ISBN: 072164452X);
WB Saunders. 2000.
Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, (ISBN: 0471411361); Wiley-Liss. 2001.
Nutritional Biochemistry, (ISBN:0121348369); Academic Press 1999

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87