Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY659 | ||||||||
Ders İsmi: | Toplu Beslenme Sistemlerinde İleri Yönetim ve Organizasyon Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciye, toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyonu, yönetici diyetisyenin görev ve sorumlulukları ile yönetici diyetisyenin sahip olması gereken yönetimsel fonksiyonların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyon ilkeleri, yöneticinin özellikleri, yönetim kuram ve fonksiyonları, toplu beslenme yöneticilerinin sorunları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplu beslenme sistemlerinde yönetimin İlkeleri | Yok |
2) | Toplu beslenme sistemlerinde yönetimin fonksiyonları | yoktur |
3) | Toplam kalite yönetimi | yok |
4) | Stratejik yönetim ve uygulamaları | yok |
5) | TBS'de Stratejik yönetim modeli uygulama çalışması | yok |
6) | Toplu beslenme sistemlerinde organizasyonların yapısı, yönetici diyetisyenlik | yok |
7) | Ürün ve tüketicinin tanımlanması | yok |
8) | Yiyecek akış şeması ve üretim | yok |
9) | Organizasyon şemaları | yok |
10) | İş tanımları | yok |
11) | Liderlik, eğitim ve motivasyon | yok |
12) | İnsan kaynakları yönetimi | yok |
13) | Finansal kaynakların yönetimi, bütçe plan ve analizi | yok |
14) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Diğer Kaynaklar: | 1. Spears, Marion, Gregoire, Mary . Foodservice Organizations: A Managerial and Systems Approach, 5th Edition; Prentice Hall Publishing Co, 2003. 2. Colleer M, Sussams C, Principles of Catering, Richard Clay Ltd., Bungay, 1990. 3. Toplu Beslenme Sistemleri. Hedef yayıncılık. Ankara. 2021. 4. Toplu Beslenme Servisi Sağlıklı Yönetim Rehberi. Hatiboğlu Yayıncılık. Ankara.2015. 5. Yasemin Beyhan. Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu. Nobel Tıp Kitabevi. Ankara, 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 |