BDY662 Küreselleşme ve İleri Beslenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY662
Ders İsmi: Küreselleşme ve İleri Beslenme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Besin ve beslenme politikası gereksinimi ve ilkeleri, diyet ve hastalıklar; diyete bağlı hastalıklar, fiziksel aktivitenin sağlığa etkisi, bebek ve çocuklarda büyüme ve gelişmenin bozulması, besin güvenliği ve besin kontrolü, besin ve beslenme güvencesi, sürdürülebilirlik, WHO Besin ve Beslenme Eylem Planı, Türkiye'de ve Dünya'da yapılan uygulamalar konularının incelenmesi ve çözüm yollarının tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği: Besin ve beslenme politikası gereksinimi ve ilkeleri, diyet ve hastalık ilişkisi, fiziksel aktivitenin sağlığa etkisi, bebek ve çocuklarda büyüme ve gelişmenin bozulması, besin güvenliği ve besin kontrolü, besin ve beslenme güvencesi, sürdürülebilirlik, WHO Besin ve Beslenme Eylem Planı, Türkiye'deki ve Dünya'daki uygulamalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Besin ve beslenme politikası gereksinimi ve ilkelerini açıklar
2) Diyet ve hastalık ilişkisini açıklar.
3) Fiziksel aktivitenin sağlığa etkisini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Besin güvenliği ve besin kontrolü kavramlarını açıklar.
2) Besin ve beslenme güvencesi, sürdürülebilirlik kavramlarını açıklar.
3) WHO Besin ve Beslenme Eylem Planı'nı açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bebek ve çocuklarda büyüme ve gelişmenin bozulma nedenlerini açıklar, çözüm önerileri geliştirir.
2) Türkiye'deki ve Dünya'daki uygulamaları değerlendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Besin ve beslenme politikası gereksinimi ve ilkeleri yok
2) Diyet ve hastalık ilişkisi yok
3) Fiziksel aktivitenin sağlığa etkisi yok
4) Bebek ve çocuklarda büyüme ve gelişmenin bozulması yok
5) Sektörler arası işbirliği ve sorumluluklar yok
6) Besin ve beslenme güvencesi, sürdürülebilirlik yok
7) Besin güvenliği ve besin kontrolü yok
8) WHO Besin ve Beslenme Eylem Planı yok
9) Türkiye'deki uygulamalar yok
10) Dünya'daki uygulamalar yok
11) Besin ve beslenme politikalarında diyetisyenlerin rolü yok
12) Yayınların tartışılması yok
13) Sunumlar ve genel değerlendirme yok
14) Sunumlar ve genel değerlendirme yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: WHO. (2004). Food and health in Europe: a new basis for action. WHO.
WHO Publications www.who.org
Pekcan G. (2006). Food and nutrition policies: what's being done in Turkey. Public Health Nutrition: 9(1A), 158-162.
Konu ile ilgili dergi ve makaleler
Diğer Kaynaklar: WHO. (2004). Food and health in Europe: a new basis for action. WHO.
WHO Publications www.who.org
Pekcan G. (2006). Food and nutrition policies: what's being done in Turkey. Public Health Nutrition: 9(1A), 158-162.
Journals and articles about subject.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

8

5

6

7

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87