BDY666 Beslenmede İleri Araştırma Yöntemleri ve Bulgu Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY666
Ders İsmi: Beslenmede İleri Araştırma Yöntemleri ve Bulgu Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel araştırma türleri ve yöntemlerini tanımlayabilmek, Araştırma planı hazırlayabilmek.
Dersin İçeriği: Araştırma yöntemleri, Örnekleme yöntemleri, hipotez testlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma türleri ve yöntemlerini tanımlayabilme
2) Araştırma planı hazırlayabilme
3) Hipotez testlerinin belirlenmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Etik konuları tanımlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Örnekleme yöntemleri
2) Anket formu hazırlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bilimsel araştırma konusunu belirleyebilme ve kaynak taraması yapabilme
2) Araştırma projesi yazabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırma türleri ve yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
2) Bilimsel araştırma konularını belirleme, kaynak tarama Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
3) Araştırma probleminin tanımlanması ve hipotezlerin kurulması Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
4) Araştırma planı ve yönteminin gözden geçirilmesi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
5) Örnekleme yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
6) Evren ve örneklemin belirlenmesi, örneklem sayısının tespiti, güç analizi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
7) Anket formlarının hazırlanması Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
8) Bağımlı ve bağımsız değişkenlerin belirlenmesi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
9) Hipotez testlerinin belirlenmesi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
10) Veri özetleme teknikleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
11) Bilimsel araştırmaların sunumunu hazırlama Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
12) Araştırma projesi yazma süreci Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
13) Araştırma projesi yazma süreci Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
14) Araştırma projesi yazma süreci Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özdamar, K. (2005). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu K. (1998). Sağlık Bilimlerinde Araşt
Diğer Kaynaklar: Özdamar, K. (2005). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu K. (1998). Sağlık Bilimlerinde Araşt

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

6

2

7

4

5

8

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87