Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY666 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenmede İleri Araştırma Yöntemleri ve Bulgu Değerlendirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel araştırma türleri ve yöntemlerini tanımlayabilmek, Araştırma planı hazırlayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Araştırma yöntemleri, Örnekleme yöntemleri, hipotez testlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırma türleri ve yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) | Bilimsel araştırma konularını belirleme, kaynak tarama | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) | Araştırma probleminin tanımlanması ve hipotezlerin kurulması | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) | Araştırma planı ve yönteminin gözden geçirilmesi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Örnekleme yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) | Evren ve örneklemin belirlenmesi, örneklem sayısının tespiti, güç analizi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) | Anket formlarının hazırlanması | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) | Bağımlı ve bağımsız değişkenlerin belirlenmesi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) | Hipotez testlerinin belirlenmesi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) | Veri özetleme teknikleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) | Bilimsel araştırmaların sunumunu hazırlama | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) | Araştırma projesi yazma süreci | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) | Araştırma projesi yazma süreci | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) | Araştırma projesi yazma süreci | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Özdamar, K. (2005). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu K. (1998). Sağlık Bilimlerinde Araşt |
Diğer Kaynaklar: | Özdamar, K. (2005). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu K. (1998). Sağlık Bilimlerinde Araşt |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
6 |
2 |
7 |
4 |
5 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | ||||||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | ||||||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | ||||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | ||||||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |