Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY669 | ||||||||
Ders İsmi: | Besin Destekleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diyet desteklerini tanımlayabilmek, çeşitlerini, önerileri ve sağlıkla ilgili iddiaları öğrenebilmektir. |
Dersin İçeriği: | Besin desteklerinin tanımı, vitaminler, mineraller ve bitkisel kaynaklı desteklerin özellikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Besin desteği tanımı ve amacı | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) | Besin destekleri, derleme çalışmalarının kanıtları | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) | Besin destekleri, araştırma çalışmalarının kanıtları | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) | Besin destekleri uluslararsı ve ulusal standartlar | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Vitaminler ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) | Vitaminler ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) | Mineraller ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) | Mineraller ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) | Bitki kaynaklı besinsel destekler temel bilgi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) | Bitki kaynaklı besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) | Bitki kaynaklı besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) | Efedrin alkoloidleri içeren besinsel destekler | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) | Fitonutrientler yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) | Makale tartışması | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Murray, M. T. (1996). Encyclopedia of Nutritional Supplements: the essential guide for improving your health naturally. Prima Pub.. |
Diğer Kaynaklar: | Murray, M. T. (1996). Encyclopedia of Nutritional Supplements: the essential guide for improving your health naturally. Prima Pub.. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |