BDY669 Besin Destekleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY669
Ders İsmi: Besin Destekleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diyet desteklerini tanımlayabilmek, çeşitlerini, önerileri ve sağlıkla ilgili iddiaları öğrenebilmektir.
Dersin İçeriği: Besin desteklerinin tanımı, vitaminler, mineraller ve bitkisel kaynaklı desteklerin özellikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilerin diyet desteklerini tanımlayabilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrencilerin diyet desteklerinin türlerini öğrenebilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrrencilerin diyet desteklerine yönelik önerileri öğrenebilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrencilerin diyet desteklerinin potansiyel sağlık etkilerini kavrayabilmesi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Besin desteği tanımı ve amacı Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
2) Besin destekleri, derleme çalışmalarının kanıtları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
3) Besin destekleri, araştırma çalışmalarının kanıtları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
4) Besin destekleri uluslararsı ve ulusal standartlar Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
5) Vitaminler ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
6) Vitaminler ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
7) Mineraller ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
8) Mineraller ve besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
9) Bitki kaynaklı besinsel destekler temel bilgi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
10) Bitki kaynaklı besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
11) Bitki kaynaklı besin destekleri yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
12) Efedrin alkoloidleri içeren besinsel destekler Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
13) Fitonutrientler yetersizlik, yararlılık, etkin form, doz, güvenlik Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
14) Makale tartışması Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Murray, M. T. (1996). Encyclopedia of Nutritional Supplements: the essential guide for improving your health naturally. Prima Pub..
Diğer Kaynaklar: Murray, M. T. (1996). Encyclopedia of Nutritional Supplements: the essential guide for improving your health naturally. Prima Pub..

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87