Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD411 | ||||||||
Ders İsmi: | Marka İletişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NAZLIHAN BEŞİKTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; • Marka kavramının doğasını ve bu kavramın stratejik yönetiminin işletmelerin rekabetçi pazarlama çevresinde hayatta kalabilmelerindeki önemli rolünü kavramak, • Marka varlığı ve bu kavramın oluşturulduğu, ölçüldüğü ve ve yönetildiği süreç ile ilgili bilgi uygulama yeteneği/ yeterliliği ve stratejik marka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamalara aşinalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Markanın Bileşenleri, Marka türleri, marka yaratma, İsim, sembol ve slogan, Marka kimliği ve konumlandırma, Kişi Marka Kavramı, hikayeleştirme, marka iletişim kampanyası oluşturma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Marka ve marka yönetimi. | |
2) | Tüketici temelli marka varlığı | |
3) | Marka konumlandırma ve değerler. | |
4) | Marka varlığının kurulmasına yönelik marka unsurlarının seçilmesi. | |
5) | Marka varlığının kurulmasına yönelik pazarlama programlarının tasarlanması. | |
6) | Marka varlığının kurulmasına yönelik bütünleşik pazarlama iletişimi. | |
7) | Marka varlığının kurulmasına yönelik ikincil marka bilgisinden faydalanma. | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Marka performansının ölçümü ve yorumlanması. | |
10) | Markalama stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması. | |
11) | Pazara yeni giren ürünlerin isimlendirilmesi ve marka genleşmesi. | |
12) | Markanın zaman içinde yönetimi. | |
13) | Markanın coğrafi sınırlar ve pazar bölümleri içinde yönetimi. | |
14) | Genel değerlendirme ve tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | - Kahraman, Murat. Sosyal Medya 101 2.0, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2013 - Stratten, Scott. Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Vasat İşler, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | - Kahraman, Murat. Sosyal Medya 101 2.0, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2013 - Stratten, Scott. Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Vasat İşler, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 |