Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Marka yönetimine ve hem geleneksel medyada hem de yeni medyada marka iletişimine ilişkin gerekli olan temel kavramları kavrama; markalama, konumlandırma, marka kimliği ve kişiliği, marka denkliği, marka iletişim stratejileri gibi temel kavramları açıklayabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Marka iletişimine dair edinilen temel bilgiler ışığında, marka stratejileri oluşturabilme ve bu stratejileri uygulamaya koyabilme, doğru pazar ve hedef kitle analizleriyle marka ihtiyaçlarını tespit etme ve bu doğrultuda doğru konumlandırma, marka kimliği inşa etme süreçlerini hazırlama, markanın farklı ihtiyaçlarına yönelik kampanyalar tasarlayabilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Markaların da kimliği olan, yaşayan ve dönüşen varlıklar olduğu ön kabulü ile, marka kişiliklerini topluma faydalı, sosyal sorunlara duyarlı bir anlayışla inşa etme, toplumsal sorumluluk bilinci sosyal alana yönelik çalışmalar yürütme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Marka iletişimine yönelik geliştirilen stratejiler ve kampanyalarda, iletişim disiplinin farklı alanlarından yararlanabilme, multidisipliner anlayışla marka iletişimi geliştirme ve yönetme.
Marka yönetiminde de kullanılan ortak sosyal bilimler ve iletişim terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Marka iletişimi alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Marka iletişimine veya yönetimine yönelik bağımsız bir araştırma yürütebilmek, Bu araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek.
Marka iletişim stratejisi geliştirmeye yönelik olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Marka ve marka yönetimi. |
|
2) |
Tüketici temelli marka varlığı |
|
3) |
Marka konumlandırma ve değerler. |
|
4) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik marka unsurlarının seçilmesi. |
|
5) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik pazarlama programlarının tasarlanması. |
|
6) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik bütünleşik pazarlama iletişimi. |
|
7) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik ikincil marka bilgisinden faydalanma. |
|
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Marka performansının ölçümü ve yorumlanması. |
|
10) |
Markalama stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması. |
|
11) |
Pazara yeni giren ürünlerin isimlendirilmesi ve marka genleşmesi. |
|
12) |
Markanın zaman içinde yönetimi. |
|
13) |
Markanın coğrafi sınırlar ve pazar bölümleri içinde yönetimi. |
|
14) |
Genel değerlendirme ve tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
|
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
|
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
|
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
|
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
|
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
|
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
|
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
|
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
|
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
|
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
|
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
|
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
|
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
|