Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanır
• İzlenceyi tanır
• Ders outline'ını tanır
• Dersin gerekliliklerini tartışır
• Güncel sorunların analiz edileceği teorik çerçeveyi anlar
|
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 3. bölümün okunması |
2) |
• Küreselleşmenin spesifik temalarını tarif eder
• Uluslararası İlişkiler alanındaki temel aktörlerin rollerini tartışır
• Uluslararası ilişkiler ve dünya siyaseti arasındaki farklılıkları karşılaştırır
• Karşılaştırmalı bir bağlamda devlet ve devlet-dışı aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki rolünü değerlendirir
• Güvenlik, ekonomi ve kimlik kavramlarını tartışır
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler, 10. bölümün okunması
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 2. bölümün okunması |
3) |
• Dünya politikasının temel yönlerini açıklar
• Dünya politikasının ana aktörlerini tartışır
• Modern dünya siyasetinin ortaya çıkışına yol açan temel gelişmeleri tartışır
|
Goldstein, Pevehouse ilgili bölümün okunması |
4) |
Uluslararası Hukukun farklı kaynaklarını açıklar
Tarih boyunca ortaya çıkmış farklı uluslararası hukuk sistemlerini karşılaştırır
Farklı bölgelerdeki farklı uluslararası hukuk anlayışlarını karşılaştırır |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölüm okuması |
5) |
Dünya düzeninin ögelerini tanımlar.
Uluslararası düzende devletlerin yerini açıklar.
Bağımsızlık kavramını tartışır. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
|
6) |
Uluslararası örgütler ve STK'lar.
Uluslararassı örgütleri, STK'ları, ve hibrit kurumları tanımlar.
Uluslararası siyaset açısından farklı türlerdeki uluslararası örgütlerin rollerini karşılaştırır.
Güvenliklerini artırmak için devletlerin yaptıkları ittifakları tartışır.
Sivil toplum, uluslararası örgütler , doğal hukuk, haklı savaş ve ahde vefa ilkesi gibi temel terimleri tanır.
Uluslararası örgütlerin ve uluslararası hukukun devletlerin karar almasına nasıl etki ettiklerini tartışır.
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
7) |
İnsan haklarını tanımlar.
ABD ve diğer ülkelerde insan hakları tanımlarının altını çizin farklı liberalizm biçimlerini tanır.
İnsan hakları açısından Amerikan perspektifini değerlendirir.
İnsan hakları çalışmalarındaki temel terimleri tanımlar.
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
8) |
Hangi tür çatışmaların devletlerarası olarak sınıflandırıldığını tartışır.
Uluslararası sistem, birey ve grup, devlet ve toplum analiz seviyelerinin devletlerarası çatışmaların sebeplerini anlamaya yardımcı olmalarını açıklar.
Aahlaki ve etik değerleri gözünde bulundurmayı güç kullanma ya da savaşa girme kararı alma açısından değerlendirir. |
Viotti & Kauppi, 8. bölümün okunması |
9) |
Vize Sınavı |
Yok |
10) |
Barış yapımı ve barışın inşası |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
11) |
Adil savaş geleneği ve insani müdahale.
İnsanı müdahalenin tarihini tanır.
Kitlesel zulüm suçu tehdidiyle stratejik olarak mücadele etmede kullanılan temel siyaset yapımı yaklaşımlarını tartışır. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
12) |
Klasik ticaret teorisini, ticaretin eşitsiz şartlarını ve karşılaştırmalı avantajlarını dikkate alarak tartışır.
Klasik ve neoklasik ekonomi anlayışları arasındaki farkı tanır.
Serbest ticaret teorisini, günümüzün eşitsiz kalkınma koşullarına uygular.
Küresel ticareti ve parasal rejimleri sürdürmek açısından uluslararası para kurumlarının rolünü açıklar. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
13) |
Çevre sorunlarının önemini tartışır.
Çevreye dair yaklaşımlarda coğrafi farklılıkları karşılaştırır.
Çevre sorunları hakkındaki uluslararası antlaşmaları değerlendirir. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
14) |
Güvenliğin farklı yönlerini değerlendirir.
Farklı analiz seviylerinde güvenliğe karşı olan tehditleri açıklar.
Güvenlik açısından uluslararası aktörlerin rollerini değerlendirir. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Jon C. W. Pevehouse & Joshua S. Goldstein, International Relations, Pearson, Boston, 2017.
Goldstein, J. S. ve J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler (2015), Çev: Haluk Özdemir , İstanbul: BB101
John Baylis & Steve Smith & Patricia Owens, Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Pearson, Boston, 2016.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations: World Politics, Pearson, Boston, 2012.
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, Pearson 2014.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations Theories, Pearson, Boston, 2006.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Scott Burchill, Theories of International Relations, Palgrave Macmillan, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
Yok-None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
4 |