Uluslararası Ticaret | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTIC411 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticaret Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ YURDAKUL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, uluslararası ticaretin hukuki bakış açısını kapsamlı şekilde ele almayı ve Uluslararası Kamu Hukuku, Uluslararası Özel Hukuk ve Uluslararası Uyuşmazlık Çözümü konularını içeren Uluslararası Ticaret Hukuku’nun önemini vurgulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste son ticari gelişmeler ve küresel ticaret anlaşmalarının artan karışıklığı vurgulanarak, Uluslararası Örgütler (DTÖ, UNCITRAL) ve uluslararası sözleşmeler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, derste Uluslararası Uyuşmazlıkların Çözümü, Tahkim ve Arabuluculuk kavramları ve içerikleri de yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Uluslararası Ticaret Hukuku’na Giriş - UNCITRAL ve Uluslararası Ticaret Hukuku’nun Uyumlaştırması | |
2) | - DTÖ: Rolü, Fonksiyonları ve DTÖ Anlaşmaları | |
3) | - Yatırım: Yatırım Hukuku’nun Kaynakları Yatırım Anlaşmaları’nın Kapsamı | |
4) | - Rekabet - Dünya ticareti ve yatırım, fikri ve mülkiyet hakları | |
5) | - Uluslararası Ticaret ve Ekonomi - Uluslararası Vergilendirme Prensipleri | |
6) | - Karşılaştırmalı Sözleşme Hukuku - Sözleşme Hukuku’nda Çeşitlilik ve Uyumlaştırma Uluslararası Sözleşmelerin Genel Prensipleri UNCITRAL’in Rolü (CISG) UNIDROIT’in Rolü (UPICC) | |
7) | - Uluslararası Sözleşmeler için Hukuk İngilizcesi - Sözleşme Yapımı | |
8) | ARA SINAV (VİZE) | |
9) | - İthalat İşlemleri - Uluslararası Satım ve Bankacılık Anlaşmaları, Yükün Taşınması ve INCOTERMS | |
10) | - Uluslararası Mal Satım Anlaşması: CISG | |
11) | - Uluslararası Distribütörlük Anlaşmaları - Uluslararası Franchising Anlaşmaları - Uluslararası Acentelik Anlaşmaları | |
12) | - İletişim ve müzakere yeteneği - Ticari müzakere & uyuşmazlığı minimize etme - Sınır ötesi ticari müzakere | |
13) | - Uluslararası Uyuşmazlık Çözümü - ICC Tahkimi - Uluslararası Ticari Tahkim ve Yatırım Tahkimi | |
14) | - Alternatif Uyuşmazlık Çözümü: Tahkim ve Arabuluculuk - Ticari Tahkim kavramı | |
15) | FİNAL SINAVI | |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Tayfun Ercan, Uluslararası Ticaret Hukuku, İstanbul: Ekin Basım, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Tayfun Ercan, Uluslararası Ticaret Hukuku, İstanbul: Ekin Basım, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
6 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | ||||||||
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | ||||||||
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | ||||||||
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | |
3) | değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | |
4) | uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | |
6) | dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Ders | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 52 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 75 |
Toplam İş Yükü | 172 |