Dersin Amacı: |
Dersin amacı anayasamıza göre devletin temel yapılanmasının nasıl olduğunu, yasama, yürütme ve yargı erkelerinin görev ve yetkileri, temel hak ve özgürlüklerin neler olduğu, seçim sisteminin nasıl olduğu, siyasi partiler ve anayasa yargısının fonksiyonu konusunda öğrencinin bilgi sahibi olmasını, yorum yapabilmesini ve bilgisini somut olaylara uygulayabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
• Anayasa temel kavramları
• Kurucu iktidar, devlet ve devlet şekilleri
• Temel hak ve hürriyetler
• Anayasa Yargısı
• Türk anayasa hukuku
• Kuvvetler ayrılığı çerçevesinde yasama, yürütme ve yargının görev ve yetkileri
• Yürütme organının düzenleyici işlemleri
• Türk hukukunda yargı teşkilatı, yapı, görev ve yetki alanları
• Anayasanın hangi usulle değiştirileceği ve sonuçları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Anayasa ve anayasanın temel kavramları, Anayasa çeşitleri ve Anayasa Hukukunun Kaynakları |
Ders notları |
2) |
• Devlet ve Devlet şekilleri |
Ders notları |
3) |
• Hükümet Sistemleri |
ders notları |
4) |
• Demokrasi ve Seçimler |
ders notları |
5) |
• Temel Hak ve Hürriyetler |
ders notları |
6) |
• Uluslararası Güvence Sistemleri |
ders notları |
7) |
Ara sınav |
ders notları |
8) |
• Türk Anayasa Hukukunun Tarihsel Gelişimi |
ders notları |
9) |
• TBMM üyelerinin seçimi, hukuksal statü, iç-yapı, çalışma düzeni, görev ve yetkileri |
ders notları |
10) |
• Kurum olarak Cumhurbaşkanlığı |
ders notları |
11) |
• Kurum olarak Başbakanlık ve Bakanlıklar |
ders notları |
12) |
• Yürütme organının düzenleyici işlemleri ve olağanüstü yönetim usulleri |
ders notları |
13) |
• Yargı organları |
ders notları |
14) |
• Anayasanın Değiştirilmesi |
ders notları |
15) |
Genel tekrar ve sınava hazırlık |
ders notları |
16) |
Final sınavı |
ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması |
1 |
2) |
Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması |
2 |
3) |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması |
|
4) |
Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, |
|
5) |
Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
6) |
Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, |
|
7) |
Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması |
2 |
8) |
Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması |
|
9) |
Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
10) |
İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
11) |
Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
5 |
12) |
Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması |
5 |
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması |
|
14) |
Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. |
|
15) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi
konusunda bilgi sahibi olmak |
|