MADL117 Anayasa Hukukuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Adalet (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MADL117
Ders İsmi: Anayasa Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı anayasamıza göre devletin temel yapılanmasının nasıl olduğunu, yasama, yürütme ve yargı erkelerinin görev ve yetkileri, temel hak ve özgürlüklerin neler olduğu, seçim sisteminin nasıl olduğu, siyasi partiler ve anayasa yargısının fonksiyonu konusunda öğrencinin bilgi sahibi olmasını, yorum yapabilmesini ve bilgisini somut olaylara uygulayabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: • Anayasa temel kavramları
• Kurucu iktidar, devlet ve devlet şekilleri
• Temel hak ve hürriyetler
• Anayasa Yargısı
• Türk anayasa hukuku
• Kuvvetler ayrılığı çerçevesinde yasama, yürütme ve yargının görev ve yetkileri
• Yürütme organının düzenleyici işlemleri
• Türk hukukunda yargı teşkilatı, yapı, görev ve yetki alanları
• Anayasanın hangi usulle değiştirileceği ve sonuçları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İktidar tipleri ve ilişkilerini çözümleyebilmesi
2) Farklı devlet düzenlerini birbirleriyle karşılaştırmak suretiyle değerlendirebilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Anayasaların özgürlükler bakımından önemini dikkate alarak mevcut anayasal düzenleri değerlendirebilmesi
2) Devletin erklerinin fonksiyonları ve birbirleriyle olan ilişkilerini anayasal değerler çerçevesinde inceleyebilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Toplumlara göre değişkenlik gösteren siyasi rejimleri anayasal düzen ve özgürlükler bakımından yorumlayabilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Anayasa ve anayasanın temel kavramları, Anayasa çeşitleri ve Anayasa Hukukunun Kaynakları Ders notları
2) • Devlet ve Devlet şekilleri Ders notları
3) • Hükümet Sistemleri ders notları
4) • Demokrasi ve Seçimler ders notları
5) • Temel Hak ve Hürriyetler ders notları
6) • Uluslararası Güvence Sistemleri ders notları
7) Ara sınav ders notları
8) • Türk Anayasa Hukukunun Tarihsel Gelişimi ders notları
9) • TBMM üyelerinin seçimi, hukuksal statü, iç-yapı, çalışma düzeni, görev ve yetkileri ders notları
10) • Kurum olarak Cumhurbaşkanlığı ders notları
11) • Kurum olarak Başbakanlık ve Bakanlıklar ders notları
12) • Yürütme organının düzenleyici işlemleri ve olağanüstü yönetim usulleri ders notları
13) • Yargı organları ders notları
14) • Anayasanın Değiştirilmesi ders notları
15) Genel tekrar ve sınava hazırlık ders notları
16) Final sınavı ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets
Diğer Kaynaklar: Anayasa Hukukunun Genel Esasları
Gözler, Kemal
©2010 | Ekin | Yayın Tarihi: 2010 | Temmuz
ISBN: 9786053271703

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması 1
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması 2
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması 2
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması 5
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması 5
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 44
Arazi Çalışması 16 90
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 136