MADL125 Klavye Kullanımı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Adalet (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MADL125
Ders İsmi: Klavye Kullanımı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencinin “F Klavyede” sayıları ve tüm imlâ işaretlerini öğrenerek, 3 dakikada 40 kelime yazması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: •Daktilo ve Klavye kavramları
•F klavyeyi tanıma, F klavyenin tarihçesi
•F klavye kullanımı için doğru oturuş pozisyonlarıHarf tuşlarının kullanımı
•Parmakların temel sıraya yerleştirilmesi
•Klavyede bulunan sıralar
•Yardımcı tuşlar
•Temel Word kuralları
- Dosya menüsü
- Görünüm menüsü
- Biçim menüsü
"Ş” ve “X” harflerinin
"Ü” ve “T” harflerinin
"U” ve “Y” harflerinin
"İ” ve “L” harflerinin
"E” ve “M” harflerinin
"A” ve “K” harflerinin
"I” ve “O” harflerinin
"D” ve “R” harflerinin
"N” ve “Ğ” harflerinin
"H” ve “G” harflerinin
"P” ve “F” harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapabilme, bilgiyi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde istenen raporları hazırlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Güncel olan bilgisayar uygulamalarını kullanabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde istenen bilgi ya da raporları sunabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • “F Klavyeyi tanıtma, parmakların yerleştirilmesi, Temel sıranın pekiştirilmesi, silgi, enter tuşu, ü-t harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
2) • “F Klavyeyi tanıtma, parmakların yerleştirilmesi, Temel sıranın pekiştirilmesi, silgi, enter tuşu, ü-t harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
3) • " ş, nokta, soldaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi virgül, sağdaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
4) • " ş, nokta, soldaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi virgül, sağdaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
5) • "ı-r-s-c harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi, z-o-d-n-ğ harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
6) • "ı-r-s-c harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi, z-o-d-n-ğ harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
7) ara sınav ders notları
8) • "ç-g-h-v harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi,b-f-p-j harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
9) • “ö, (;) noktalı virgül, (^)düzeltme işareti, (-) kısa çizgi öğretimi ve pekiştirilmesi, (:) iki nokta üst üste, (?) soru işareti öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
10) • “ö, (;) noktalı virgül, (^)düzeltme işareti, (-) kısa çizgi öğretimi ve pekiştirilmesi, (:) iki nokta üst üste, (?) soru işareti öğretimi ve pekiştirilmesi ders notları
11) • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama ders notları
12) • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama ders notları
13) "(artı) ve / (taksim) işareti, Parmakların temel sıradan sayılar sırasına götürülüp, geri getirilmesi ders notları
14) "(artı) ve / (taksim) işareti, Parmakların temel sıradan sayılar sırasına götürülüp, geri getirilmesi ders notları
15) genel tekrar ders notları
16) final sınavı ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets
Diğer Kaynaklar: Bilgisayarda Hızlı Yazım Tekniği (F Klavye)
Sadi, Gülendam
©2011 | Avcıol Basım Yayın| Yayın Tarihi: 2011
ISBN: 9789757429982

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması 1
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması 2
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, 5
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Uygulama 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 6
Toplam İş Yükü 153