Adalet (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MADL125 | ||||||||
Ders İsmi: | Klavye Kullanımı I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin “F Klavyede” sayıları ve tüm imlâ işaretlerini öğrenerek, 3 dakikada 40 kelime yazması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | •Daktilo ve Klavye kavramları •F klavyeyi tanıma, F klavyenin tarihçesi •F klavye kullanımı için doğru oturuş pozisyonlarıHarf tuşlarının kullanımı •Parmakların temel sıraya yerleştirilmesi •Klavyede bulunan sıralar •Yardımcı tuşlar •Temel Word kuralları - Dosya menüsü - Görünüm menüsü - Biçim menüsü "Ş” ve “X” harflerinin "Ü” ve “T” harflerinin "U” ve “Y” harflerinin "İ” ve “L” harflerinin "E” ve “M” harflerinin "A” ve “K” harflerinin "I” ve “O” harflerinin "D” ve “R” harflerinin "N” ve “Ğ” harflerinin "H” ve “G” harflerinin "P” ve “F” harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • “F Klavyeyi tanıtma, parmakların yerleştirilmesi, Temel sıranın pekiştirilmesi, silgi, enter tuşu, ü-t harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
2) | • “F Klavyeyi tanıtma, parmakların yerleştirilmesi, Temel sıranın pekiştirilmesi, silgi, enter tuşu, ü-t harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
3) | • " ş, nokta, soldaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi virgül, sağdaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
4) | • " ş, nokta, soldaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi virgül, sağdaki büyük harf tuşunun öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
5) | • "ı-r-s-c harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi, z-o-d-n-ğ harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
6) | • "ı-r-s-c harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi, z-o-d-n-ğ harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
7) | ara sınav | ders notları |
8) | • "ç-g-h-v harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi,b-f-p-j harflerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
9) | • “ö, (;) noktalı virgül, (^)düzeltme işareti, (-) kısa çizgi öğretimi ve pekiştirilmesi, (:) iki nokta üst üste, (?) soru işareti öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
10) | • “ö, (;) noktalı virgül, (^)düzeltme işareti, (-) kısa çizgi öğretimi ve pekiştirilmesi, (:) iki nokta üst üste, (?) soru işareti öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
11) | • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama | ders notları |
12) | • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama | ders notları |
13) | "(artı) ve / (taksim) işareti, Parmakların temel sıradan sayılar sırasına götürülüp, geri getirilmesi | ders notları |
14) | "(artı) ve / (taksim) işareti, Parmakların temel sıradan sayılar sırasına götürülüp, geri getirilmesi | ders notları |
15) | genel tekrar | ders notları |
16) | final sınavı | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets |
Diğer Kaynaklar: | Bilgisayarda Hızlı Yazım Tekniği (F Klavye) Sadi, Gülendam ©2011 | Avcıol Basım Yayın| Yayın Tarihi: 2011 ISBN: 9789757429982 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | ||||||||||||||
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | ||||||||||||||
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | ||||||||||||||
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | ||||||||||||||
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | 1 |
2) | Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | 2 |
3) | Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | |
4) | Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | |
5) | Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
6) | Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | 5 |
7) | Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | |
8) | Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
9) | Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
10) | İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
11) | Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
12) | Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | |
14) | Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | |
15) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 153 |