Adalet (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MADL120 | ||||||||
Ders İsmi: | Medeni Hukuk II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ZÜLFÜ KUZU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Medeni Hukukun ( Eşya ve Miras Hukukunun) temel konuları ve ilkeleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | • Eşya hukukunun konusu olan ayni hak kavramı • Zilyetlik kavramı ve zilyetliğin niteliği • Tapu sicili kavram ve unsurları • Mülkiyet kavramı, içeriği, konusu ve çeşitleri • Rehin hakkı kavramı ve çeşitleri • Miras hukukunun temel kavram ve esasları • Mirasın kazanılması • Miras ortaklığı kavramı ve mirasın paylaştırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Derse giriş yapılması | |
2) | • Miras Hukukuna Giriş | ders notları |
3) | • Yasal Mirasçılık- Vasiyetname | ders notları |
4) | • Mirasın Açılması – Mirasın İktisabı | ders notları |
5) | • Mirasçıların Ortaklığı- Mirasın Bölünmesi | ders notları |
6) | • Mirasın Reddi ve Mirastan Feragat | ders notları |
7) | ara sınav | ders notları |
8) | • Eşya Hukukuna Giriş | ders notları |
9) | • Mülkiyet | ders notları |
10) | • Tapu Sicili | ders notları |
11) | • Zilyetlik | ders notları |
12) | • Ayni Hakların sınırlandırılması | ders notları |
13) | • İpotek | ders notları |
14) | • Taşınır Rehini | ders notları |
15) | genel tekrar | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets |
Diğer Kaynaklar: | Medeni Hukuk Akıntürk, Turgut / Ateş Karaman, Derya ©2015 | Beta | Yayın Tarihi: 2015 | Mart ISBN: 978-605-333-081- |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | ||||||||||||||
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | ||||||||||||||
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | ||||||||||||||
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | ||||||||||||||
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | |
2) | Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | |
3) | Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | |
4) | Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | |
5) | Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | 4 |
6) | Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | |
7) | Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | 3 |
8) | Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | 5 |
9) | Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
10) | İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
11) | Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
12) | Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | |
14) | Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | |
15) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 148 |