Adalet (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MADL130 | ||||||||
Ders İsmi: | Klavye Kullanımı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin “F Klavyede” sayıları ve tüm imlâ işaretlerini öğrenerek, 3 dakikada 40 kelime yazması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | "Q” ve “W” C” ve “Ç” harflerinin "S” ve “Z” harflerinin "V” ve “B” harflerinin "Ö” ve “J” harflerinin "0” ve “1” rakamlarının "2” ve “3” rakamlarının "4” ve “5” rakamlarının "6” ve “7” rakamlarının "8” ve “9” rakamlarının öğretimi ve pekiştirilmesi ve Tüm harf ve rakamlar ile Genel Metin Çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama | ders notları |
2) | • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama | ders notları |
3) | • Test yazma kuralları ve test yazma, Test yazma ve net sözcük hesaplama "(artı) ve / (taksim) işareti, Parmakların temel sıradan sayılar sırasına götürülüp, geri getirilmesi | ders notları |
4) | • Dört ve yedi sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi, Üç ve sekiz sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
5) | • Dört ve yedi sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi, Üç ve sekiz sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
6) | • "İki ve dokuz sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi, Beş ve altı sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
7) | • "İki ve dokuz sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi, Beş ve altı sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
8) | Ara sınav | ders notları |
9) | • Sıfır ve bir sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi, Parantez açma ve parantez kapama işaretlerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
10) | Sıfır ve bir sayısının öğretimi ve pekiştirilmesi, Parantez açma ve parantez kapama işaretlerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
11) | • Çift tırnak ve tek tırnak işaretlerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
12) | Çift tırnak ve tek tırnak işaretlerinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
13) | • Ünlem işareti ve yüzde işaretinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
14) | Ünlem işareti ve yüzde işaretinin öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
15) | • Eşittir ve x, q , w tuşlarının öğretimi ve pekiştirilmesi | ders notları |
16) | final sınavı | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets |
Diğer Kaynaklar: | Bilgisayarda Hızlı Yazım Tekniği (F Klavye) Sadi, Gülendam ©2011 | Avcıol Basım Yayın| Yayın Tarihi: 2011 ISBN: 9789757429982 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | ||||||||||||||
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | ||||||||||||||
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | ||||||||||||||
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | ||||||||||||||
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | 1 |
2) | Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | 2 |
3) | Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | |
4) | Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | |
5) | Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
6) | Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | 5 |
7) | Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | |
8) | Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
9) | Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
10) | İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
11) | Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
12) | Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | |
14) | Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | |
15) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 137 |