MIMT109 Teknik Resimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT109
Ders İsmi: Teknik Resim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ECE HATUN BULUT
Öğr.Gör. GÜLGÜN İBRAHİMOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, çizim gereçlerinin doğru kullanımlarını öğrenmek, doğru çizim kuralları ve çizim tekniği ile ölçekli çizimler yapabilmektir.
Dersin İçeriği: Çizim gereçlerinin doğru kullanımı ve çizim tekniği ile ölçekli çizim yapılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) iç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2) İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
3) İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.
2) Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik resimde kullanılan gereçlerin tanıtımı ( Kağıtlar- kalemler - cetveler) Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
2) Çizim gereçlerinin kullanışları.Harfler ve yazı tekniğı, Doğru çizgi ve gridler. Ölçek ve kordinat sistemi Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
3) çizgiler ve kulanıldıkları yerler Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
4) Geometrik çizimler Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
5) Büyütme küçültme -Antet çalışması Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık Author: Ro Spankie Translator: Zeynep Vaizoğlu Publisher: Literatür Yayıncılık
6) Cisimlerin plan, kesit ve görünüşleri -1 Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık Author: Ro Spankie Translator: Zeynep Vaizoğlu Publisher: Literatür Yayıncılık
7) Cisimlerin plan, kesit ve görünüşleri -2 Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
8) ara sınav Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
9) Bina ve çatı görünüşleri Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
10) Mekanların çizimi ve ölçülerin oturtturulması Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
11) Malzeme simgeleri (Projede kullanımı ve ölçülendirmesi) Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
12) perspektif (Çizgisel perspektifte tek ve iki kaçışlı perspektif) Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
13) Rapido Kalem kulanımı Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
14) Tuğla plan, kesit ve görünüş çizimi rapıdolanması Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık
15) Final sınavı Yazar: Ro Spankie Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yazar: Ro Spankie
Çevirmen: Zeynep Vaizoğlu
Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Diğer Kaynaklar: Author: Ro Spankie
Translator: Zeynep Vaizoğlu
Publisher: Literatür Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

6

5

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. 5
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. 5
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. 5
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. 5
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. 5
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. 5
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. 5
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. 5
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Uygulama 2 2 4
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 8