Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS419 | ||||||||
Ders İsmi: | Toplum ve Edebiyat | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste edebiyat-toplum ilişkisinin sorgulanması, toplumun edebiyatın çeşitli türlerinden oluşan edebi eserlere yansıma biçimleri, bunların gerçek yaşamla örtüşen yönlerinin saptanması ve edebiyatın toplumu yönlendirip, dönüştürme gücünün gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Türk ve Dünya Edebiyatı’ndan seçilmiş edebi eserlerin, edebiyat ve toplum ilişkisi bağlamında incelenmeleri ve bu eserlerde yer alan toplumsal yansımaların, gerçek yaşamdaki karşılıklarının gösterilmesi ve edebiyatın, toplumsal dönüşümdeki rolünün gösterilmesi, dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Edebiyat, sanat ve Toplum | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
2) | Edebiyat Sosyolojisinin Gelişimi | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
3) | Edebiyat Sosyolojisi ile ilgili araştırmalar | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
4) | Temel kuramsal yaklaşımlar: Klasik dönem düşünürleri | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
5) | Temel kuramsal yaklaşımlar: Modern dönem düşünürleri | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
6) | Edebiyat sosyolojisinde yöntemsel yaklaşımlar | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
7) | Türkiye’de edebiyat sosyolojisinin gelişim süreci | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
8) | VİZE | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
9) | Osmanlı/Türk modernleşmesinde edebiyatın işlevi | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
10) | BAHAR TATİLİ | |
11) | Osmanlı/Türk edebiyatı ve aydınlar | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
12) | Osmanlı/Türk edebiyatında temel toplumsal sorunlar | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
13) | Modernleşme süreci, kimliklerin dönüşümü ve roman | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
14) | Osmanlı/Türk edebiyatında Toplumsal cinsiyet, sosyal sınıflar ve kimlik dönüşümleri | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
15) | GENEL DEĞERLENDİRME | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
16) | FİNAL SINAVI | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
Ders Notları / Kitaplar: | Güllülü, Sabahattin (1988). Sanat ve Edebiyat Sosyolojisi, Erzurum: Atatürk Üni. Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
Diğer Kaynaklar: | Güllülü, Sabahattin (1988). Sanat ve Edebiyat Sosyolojisi, Erzurum: Atatürk Üni. Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 148 |