Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBE411 | ||||||||
Ders İsmi: | Biomedical Engineering | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE ACAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Multidisipliner bir alan olarak biyomedikal mühendisliğine genel bir bakış sağlamak. Öğrencileri biyosensörler, doku mühendisliği, biyomedikal görüntüleme ve biyoenstrümantasyon ile tanıştırmak. |
Dersin İçeriği: | Biyomedikal mühendisliğine giriş. Tıp tarihi ve teknoloji üzerindeki etkisi. Doku mühendisliği ve ticari ürünler. Biyomalzemeler ve hazırlama yöntemleri. Biyoenstrümantasyon ve sinyal işleme Biyomedikal optik, biyomedikal lazerler ve görüntüleme teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomedikal mühendisliğine giriş | Ders notları ve powerpoint sunumu |
2) | Tıp tarihi | Ders notları ve powerpoint sunumu |
3) | Doku Mühendisliği | Ders notları ve powerpoint sunumu |
4) | Ticari doku mühendisliği ürünleri hakkında tartışma (2 grup halinde) | Ders notları ve powerpoint sunumu |
5) | Ders yok | - |
6) | Biyomalzemelere giriş | Ders notları ve powerpoint sunumu |
7) | Biyomalzemelerin hazırlanma metodları | Ders notları ve powerpoint sunumu |
8) | Biyoenstrümantasyon ve Sinyal İşlemeye Giriş | Ders notları ve powerpoint sunumu |
9) | Ara sınav I | - |
10) | Biyomedikal Lazerler | Ders notları ve powerpoint sunumu |
11) | Ara Sınav II | - |
12) | Biyomedikal Görüntüleme (Part I) | Ders notları ve powerpoint sunumu |
13) | Biyomedikal Görüntüleme (Part II) | Ders notları ve powerpoint sunumu |
14) | Öğrenci Sununları (Part I) | Sunum konuları önden verilecektir ve tartışmaya hazırlık |
15) | Öğrenci Sunumları (Part II) | Sunum konuları önden verilecektir ve tartışmaya hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Biomedical Engineering, 3rd Edition, John Enderle, Joseph Bronzino, ©2012 | Elsevier Inc.| ISBN: 978-0-12-374979-6 Medical Instrumentation, Application & Design, 3rd ed., by John G. Webster Introduction to Biomedical Engineering Technology, 3rd Edition. Laurence J. Street |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Biomedical Engineering, 3nd Edition, John Enderle, Joseph Bronzino, ©2012 | Elsevier Inc.| ISBN: 978-0-12-374979-6 Medical Instrumentation, Application & Design, 3rd ed., by John G. Webster Introduction to Biomedical Engineering Technology, 3rd Edition. Laurence J. Street |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve genetik ve biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık biyomühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir biyomühendislik sistemini ve sürecini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Genetik ve biyomühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Genetik ve biyomühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe ve ingilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | ||||||||||
8) Biyomühendisliğin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi biyomühendislik uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve genetik ve biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 3 |
2) | Karmaşık biyomühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir biyomühendislik sistemini ve sürecini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 1 |
4) | Genetik ve biyomühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5) | Genetik ve biyomühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Türkçe ve ingilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
8) | Biyomühendisliğin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi biyomühendislik uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 197 |