Bilgisayar Mühendisliği (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BIL513 | ||||||||
Ders İsmi: | Web Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİ UFUK PEKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MUSTAFA SEMİH SADAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | “Internet Programlama” dersi web uygulamaları geliştirmek için gerekli teknolojiler ve programlama araçları üzerinde yoğunlaşmaktadır. Internet’in temel kavramları (TCP/IP, HTTP, Web, DNS, URL), çeşitli istemci taraflı teknolojiler (HTML/XHTML, CCS, JavaScript, Dynamic Documents, XML), ve sunucu taraflı teknolojiler (PHP, Java Servlets, Java Server Pages, Ajax, Web Services, Database Connectivity, Ruby, Rails) üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | ||
1) | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş | Yoktur |
1) | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş | Yoktur |
1) | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş | Yoktur |
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | ||
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Sebesta, R.W., Programming the World Wide Web, 8th Editon, Pearson, 2015, ISBN: 978-0133775983 (Textbook) |
Diğer Kaynaklar: | Deitel, P.J., Deitel, H.M. and Deitel, A., Internet & World Wide Web How To Program, 5th Editon, Pearson, 2012, ISBN: 978-0132151009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
4) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
11) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 25 | 3 | 75 |
Proje | 2 | 45 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 300 |