Dersin Amacı: |
Bu ders, para politikasının temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Bir merkez bankasının hedefleri ve bilançosu, para arzı süreci, 'Rezerv Piyasası'nda bankalar arası oranın belirlenmesi ve para politikasının araçları, son mali kriz sırasında para yaratımı ve ABD'deki parasal gevşeme politikasının kapsamlı bir tartışmasıyla birlikte dersin önemli amaçları arasındadır. Daha sonra odak, zaman içinde para ve faiz oranı hedefleme politikaları arasındaki ayrım üzerine yönlendirilecektir. Ders ayrıca para politikasını uluslararası finans perspektifi açısından belirtmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, para politikasının döviz kuru belirlemesi üzerindeki etkisinin kapsamlı bir analizi yapılacaktır. Son olarak, ders para politikasının iletim mekanizmaları ile sona ermektedir. |
Dersin İçeriği: |
Merkez bankasının hedefleri, genel bankacılık ilkeleri, merkez bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, M1 ve M2 çarpanı, rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri, parasal hedefleme, enflasyon hedeflemesi, sadece yap yaklaşımı, Taylor Kuralı, sterilize edilmiş ve edilmemiş müdahaleler, para politikasının iletim mekanizmaları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Merkez Bankalarının Amaçları: Dersin genel özeti, Merkez Bankalarının amaçları. |
Okuma: Mishkin, Bölüm 14 (p.366-371) & bölüm 17(p.436-441) |
2) |
Para arzı süreci: genel bankacılık prensipleri (özet), Merkez Bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, para çarpanı. |
Okuma: Mishkin, bölüm 9 (s232-238), bölüm 15
|
3) |
Para arzı süreci: genel bankacılık prensipleri (özet), Merkez Bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, para çarpanı. |
Okuma: Mishkin, bölüm 9 (s232-238) & bölüm 15 |
4) |
Para arzı süreci: genel bankacılık prensipleri (özet), Merkez Bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, para çarpanı. |
Okuma: Mishkin, bölüm 9 (s232-238), bölüm 15 |
5) |
Para politikasının araçları. Rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri. |
Okuma: Mishkin, bölüm 16
Okuma: The New York Times Article, “ Quantitative Easing is Ending. Here’s What It Did, in Charts.”, published on October 29, 2014. Can be found at “http://www.nytimes.com/2014/10/30/upshot/quantitative-easing-is-about-to-end-heres-what-it-did-in-seven-charts.html?ref=economy&_r=2”. |
6) |
Para politikasının araçları. Rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri. |
Okuma: Mishkin, bölüm 16.
Okuma: The New York Times Article, “ Quantitative Easing is Ending. Here’s What It Did, in Charts.”, published on October 29, 2014. Can be found at “http://www.nytimes.com/2014/10/30/upshot/quantitative-easing-is-about-to-end-heres-what-it-did-in-seven-charts.html?ref=economy&_r=2”. |
7) |
Para politikasının araçları. Rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri. |
Okuma: Mishkin, bölüm 16.
Okuma: The New York Times Article, “ Quantitative Easing is Ending. Here’s What It Did, in Charts.”, published on October 29, 2014. Can be found at “http://www.nytimes.com/2014/10/30/upshot/quantitative-easing-is-about-to-end-heres-what-it-did-in-seven-charts.html?ref=economy&_r=2”. |
8) |
Ara sınav. |
|
9) |
Para politikasının yürütülmesi. Parasal büyüklük hedeflemesi, enflasyon hedeflemesi, sadece yap yaklaşımı, Taylor kuralı. |
Okuma: Mishkin, bölüm 17 |
10) |
Para politikasının yürütülmesi. Parasal büyüklük hedeflemesi, enflasyon hedeflemesi, sadece yap yaklaşımı, Taylor kuralı. |
Okuma: Mishkin, bölüm 17 |
11) |
Döviz piyasaları, parite koşulları, sterilize edilmiş ve sterilize edilmemiş müdahaleler, döviz kuru hedeflemesi ve alternatif para politikaları. |
Okuma: Mishkin, bölüm 18 & bölüm 19 |
12) |
Döviz piyasaları, parite koşulları, sterilize edilmiş ve sterilize edilmemiş müdahaleler, döviz kuru hedeflemesi ve alternatif para politikaları. |
Okuma: Mishkin, bölüm 18 & bölüm 19 |
13) |
Para politikasının iletim mekanizmaları. |
Okuma: Mishkin, bölüm 26. |
14) |
Para Politikasının İletim Mekanizmaları |
Okuma: Mishkin, bölüm 26. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|