İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE421 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish Economy | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLİN SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYLİN SOYDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, tarihsel bir çerçeve içinde öğrencilere Türkiye ekonomisi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Dersin kapsamında Türkiye ekonomisinin dinamikleri ve temel sorunları analitik ve tarihsel bir perspektifle ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğinde, Osmanlı Devletinin son dönemindeki ekonomik koşullar ve politikalar, Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu, Büyük Buhran dönemi, 1930’lu yıllardaki korumacılık politikaları ve ‘devletçilik’, İkinci Dünya Savaşı dönemi, savaş sonrası yeniden yapılanma süreci ve Türkiye’nin dünya ekonomisi ile bütünleşmesi, 1960’lı yıllarda ekonomik planlama ve ithal ikameci sanayileşme modeli, 1970’lerdeki ekonomik durgunluk ve dış borç krizi, 1980’lerdeki yeni ekonomik program, ticari serbestleşme, finansal serbestleşme, 1990’lı yıllardan itibaren yaşanan krizler, 2007-2099 krizi ve Türkiye ekonomisine etkileri, Covd-19 krizi ve Türkiye ekonomisinin güncel sorunları gibi başlıklar yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 'Türkiye Ekonomisine' Giriş | yok |
2) | Osmanlı Devletinin Mirası ve Cumhuriyetin İlk Yılları | okuma, video |
3) | Büyük Buhran - Korumacı Politikalar ve Devletçilik | okuma, video |
4) | İkinci Dünya Savaşı ve Savaş Sonrası Dünya Ekonomisine Entegrasyon | okuma, video |
5) | 1960'larda İktisadi Planlama ve İthalat-İkame Modeli | okuma, video |
6) | 1970'lerde Ekonomik Kriz | okuma, video |
7) | Türkiye Ekonomisinde Yapısal Değişim: 24 Ocak 1980 | okuma, video |
8) | Ticaretin Serbestleşmesi ve İhracata Dayalı Büyüme (1980-1988) | okuma, video |
9) | Finansal Serbestleşme ve Ötesi (1989-1997) | okuma, video |
10) | 2000-2001 Krizine ve Kriz Sonrası Döneme Doğru | okuma, video |
12) | 2008 Krizinde Türkiye Ekonomisi | okuma |
13) | Covid-19 Pandemisi ve Türkiye Ekonomisinin Durumu | okuma |
14) | Genel Tekrar | okuma |
15) | FİNAL SINAVI | okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Boratav, K. (2018). Türkiye İktisat Tarihi, 24th ed, Istanbul: İmge Yayınevi. Kepenek, Y. (2011). Development and the Structure of the Turkish Economy, Ankara: METU Press. |
Diğer Kaynaklar: | Boratav, K. (2018). Türkiye İktisat Tarihi, 24th ed, Istanbul: İmge Yayınevi. Kepenek, Y. (2011). Development and the Structure of the Turkish Economy, Ankara: METU Press. An updated reading-list comprising book chapters and articles will be provided. Video - "Sanayi" prepared by Istanbul Chamber of Industry |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 82 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 169 |