Bankacılık ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE422 | ||||||||
Ders İsmi: | Energy Economics | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Enerjinin ekonomik kalkınmadaki önemi tartışılmaz. Küreselleşme ve serbestleşme, serbestleşme ve özelleştirme eğilimi enerji piyasalarını da ilgi odağı haline getirmektedir. Enerji ekonomisi, enerji kaynaklarını ve enerji ürünlerini inceler ve firmaları ve tüketicileri tedarik etmek, dönüştürmek, taşımak, enerji kaynaklarını kullanmak ve artıkları elden çıkarmak için motive eden güçleri içerir; piyasa yapıları ve düzenleyici yapılar; dağıtım ve çevresel sonuçlar. Enerji ekonomisi kursu dünyadaki enerji piyasası modellerini de kapsamaktadır. Elektrik piyasaları derinlemesine analiz edilecektir. Asıl vurgu, ülkelerin ve ilçelerin elektrik piyasalarındaki farklı deneyimler üzerinde olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Enerji piyasalarına giriş; birincil ve ikincil enerji arasındaki ayrım; iç ve dış enerji piyasaları, kömür piyasaları, petrol piyasaları, doğal gaz piyasaları, elektrik piyasaları arasındaki ayrım ve ilişki; enerji piyasalarının yapıları; fiyat dinamikleri; pazar düzenlemesi; enerji piyasalarına yatırım; enerji piyasalarında rekabet; enerji ticareti; enerji bağımlılığı ve enerji güvenliği sorunları; enerji politikaları ve piyasa yapısı ve fiyat dinamikleri üzerindeki etkileri küresel ısınma, enerji-iklim tartışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünya Enerjisinin Boyutları | yok |
2) | Ekonomik Teori ve Dünya Petrolü | okuma |
3) | Doğal Gaz Ekonomisi | okuma |
4) | Kömür ve Hoşnutsuzluklar | okuma |
5) | Nükleer enerji | okuma |
6) | Yenilenebilir enerji | okuma |
7) | Ekonomi ve Elektrik | okuma |
8) | Elektrik (Derinlikte analiz, modeller, ülkeler, bölgeler .....) | okuma |
9) | Enerji ve Para | okuma |
10) | Küresel ısınma | okuma |
11) | Türkiye (enerji sorunları) | okuma |
12) | Su Enerjsi | okuma |
13) | Su Tarımı | okuma |
14) | Hidro Olmayan Yenilenebilir | okuma |
15) | Final Sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ferdinand E Banks (2007), The Political Economy of World Energy, World Scientific Publishing Co. Steven Stoft(2002),Power System Economies, IEEE Press. Colin Robinson (2003), Competition and Regulation in Utility Markets. Geoffrey Rothwell and Thomas Gomez (2003), Electricity Economics. Lester C.Hunt (2003),Energy in a Competitive Market. Jean-Michel Glanchant and Dominique Finon(2003), Competition in European Electricity Markets. Ahmad Farquei and Kelly Eakin(2003), Pricing in Competitive Electricity Markets. Venkataraman Krishnaswamy, and Gary Stuggins(2003),Private sector participation in the power sector in Europe and Central Asia : lessons from the last decade.World Bank. Joanne Evans and Lester C. Hunt(2009), International handbook on the economics of energy, Northampton : Edward Elgar Publishing Chick Martin(2009), Electricity and energy policy in Britain, France and the United States since 1945, Northampton : Edward Elgar Publishing. Jean-Michel Glachant, Francois Lâevãeque(2009),Electricity reform in Europe : towards a single energy market, Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c2009 |
Diğer Kaynaklar: | Ferdinand E Banks (2007), The Political Economy of World Energy, World Scientific Publishing Co. Steven Stoft(2002),Power System Economies, IEEE Press. Colin Robinson (2003), Competition and Regulation in Utility Markets. Geoffrey Rothwell and Thomas Gomez (2003), Electricity Economics. Lester C.Hunt (2003),Energy in a Competitive Market. Jean-Michel Glanchant and Dominique Finon(2003), Competition in European Electricity Markets. Ahmad Farquei and Kelly Eakin(2003), Pricing in Competitive Electricity Markets. Venkataraman Krishnaswamy, and Gary Stuggins(2003),Private sector participation in the power sector in Europe and Central Asia : lessons from the last decade.World Bank. Joanne Evans and Lester C. Hunt(2009), International handbook on the economics of energy, Northampton : Edward Elgar Publishing Chick Martin(2009), Electricity and energy policy in Britain, France and the United States since 1945, Northampton : Edward Elgar Publishing. Jean-Michel Glachant, Francois Lâevãeque(2009),Electricity reform in Europe : towards a single energy market, Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c2009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | ||||||||
3) Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | ||||||||
4) Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | ||||||||
5) Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | |
3) | Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | |
4) | Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | |
5) | Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | |
6) | Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | |
7) | Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Rapor Yazma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 2 | 16 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 194 |