Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD102 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımına Giriş II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Moda Tasarıma Giriş I dersinde edindikleri temel bilgileri ilerleterek mesleki derslere hazır olmaları amacıyla belirlenen temalar üzerinden sanatsal yaratım süreçlerine kumaşlara aşinalık kazandırmak amacıyla prova mankenleri üzerinde farklı kumaşlar ve tekstil malzemeleriyle devam edilecektir. |
Dersin İçeriği: | Moda Tasarıma Giriş I dersinde edindikleri temel bilgileri ilerleterek mesleki derslere hazır olmaları amacıyla belirlenen temalar üzerinden sanatsal yaratım süreçlerine kumaşlara aşinalık kazandırmak amacıyla prova mankenleri üzerinde farklı kumaşlar ve tekstil malzemeleriyle devam edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilerin sergiden seçecekleri eser ışığında final projelerini tasarlaması | - |
1) | Ders Tanıtımı, Dikiş Tekniklerine Giriş | - |
2) | Temel dikiş tekniklerinin öğretilmesi, öğrenci uygulamaları | - |
3) | Temel dikiş teknikleri ile örnek ürün çalışması (bez çanta, etek…) | - |
4) | Beden ölçülerinin tanıtımı ve drapaja giriş | - |
5) | Temel beden kalıbının drapaj ile tamamlanması | - |
6) | Yaratıcı Drapaj Teknikleri ile Beden Uygulaması, tasarım çalışması | - |
7) | Yaratıcı Drapaj Teknikleri ile Yaka Uygulaması, tasarım çalışması | - |
8) | Yaratıcı Drapaj Teknikleri ile Kol Uygulaması, tasarım çalışması | - |
9) | • Vizeye kadar yapılmış tüm çalışmaların dosya halinde teslimi | - |
10) | Temel Tasarım İlkelerinin anlatılması ve moda tasarımında bu ilkelerin kullanımına dair örneklerin gösterilmesi | - |
11) | Sergi Gezisi, serginin konseptinin algılanması ve öğrencilerin final projesi için ele alacağı sanat eserinin seçilmesi | - |
12) | Öğrencilerin sergiden seçecekleri eser ışığında final projelerini tasarlaması | - |
13) | Öğrencilerin sergiden seçecekleri eser ışığında final projelerini tasarlaması | - |
14) | Öğrencilerin sergiden seçecekleri eser ışığında final projelerini tasarlaması | - |
15) | Öğrencilerin sergiden seçecekleri eser ışığında final projelerini tasarlaması | - |
16) | Proje Çalışması Dosya ve Proje Teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitaplar /Books -Tangible, High Touch Visual -Juxtapoz Handmade |
Diğer Kaynaklar: | Website: http://modakariyeri.com/ https://www.businessoffashion.com/ https://www.vogue.com/fashion-shows https://www.tag-walk.com/en/ http://www.thesartorialist.com/ https://www.polyvore.com/ https://tr.pinterest.com/ https://www.google.com/culturalinstitute/beta/u/0/project/fashion https://www.creativeboom.com/inspiration/70-of-the-best-blogs-for-creative-inspiration/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 2 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 112 |