Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders planının açıklanması
• Ders konusunun açıklanması
• Sosyolojik yaklaşımın değerlendirilmesi
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
2) |
• Osmanlı'nın son dönemindeki düşünce akımlarını açıklamak.
• Osmanlı modernleşme akımlarını tanımlamak
• Batılılaşma karşısında Osmanlı aydınlarının fikirlerini çözümlemek
• Meşrutiyetin oluşumunda aydınların etkisini değerlendirmek
• Osmanlı siyasal düşüncesini betimlemek
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
3) |
• Osmanlı sosyal tarihini değerlendirmek
• Naima’nın eserlerini açıklamak
• Ahmed Cevdet Paşa’nın çalışmalarını açıklamak
• Mehmed Ali Şevki’nin eserlerini değerlendirmek
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
4) |
. Ziya Gökalp’in düşünsel yapısının arka planı
. Fars ve medeniyet ayrımı düşüncesinin tanımı
. Ziya Gökalp’in yönteminin analizi
. Pozitivizmin Türk sosyolojisine girişinin değerlendirilmesi
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
5) |
. Ziya Gökalp’in düşünsel yapısının arka planı
. Fars ve medeniyet ayrımı düşüncesinin tanımı
. Ziya Gökalp’in yönteminin analizi
. Pozitivizmin Türk sosyolojisine girişinin değerlendirilmesi |
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
6) |
• Prens Sabahattin’in Türk Sosyolojisindeki yerini açıklamak
• Prens Sabahattin’in Toplumsal Yapı anlayışını tanımlamak
• Science Sociale ekolü ile ilişkisini analiz etmek
• Adem-i Merkeziyetçi yönetim anlayışını açıklamak
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
7) |
. Hilmi Ziya Ülken’e göre toplum bilimin yerini açıklamak
. Ülken’in toplum bilimin konusu ve niteliklerini tanımlamak
. Hilmi Ziya Ülken’in yöntem ve araştırma tekniklerini açıklamak
. Ülken’de toplumsal değişme batılılaşma ve tarihsel maddecilik ilişkisini çözümlemek
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
8) |
Ara sınav |
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
9) |
•Niyazi Berkes’in toplum bilime ilişkin görüş ve düşüncelerini açıklamak
•Niyazi Berkes’e göre toplumsal değişim açısından çağdaşlaşmayı çözümlemek
•Berkes’e göre Batı etkilerini tartışmak
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
10) |
•1950-1960 dönemi sosyoloji çalışmalarını açıklamak
•Bu dönemdeki yeni kurumları tanımlamak
•Dönemi Türk sosyoloji tarihi açısından analiz etmek
•Yeni sosyoloji akımını tartışmak
•Köy sosyolojisinin konumunu değerlendirmek |
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
11) |
•Mübeccel Kıray’ın Türk Sosyoloji tarihi içindeki yerini açıklamak
•Kıray’ın değişme kavramını açıklamak
•Mübeccel Kıray’ın tampon kurum kavramını çözümlemek
•Mübeccel Kıray’ın aile kavramına dair görüşlerini tartışmak
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
12) |
• Şerif Mardin’in sosyoloji içindeki yerini açıklamak
• Mardin’in merkez-çevre ilişkisini tanımlamak
• Mardin’in sosyolojik metodolojisini çözümlemek
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
13) |
• 1980 sonrası sosyolojik yaklaşımları açıklamak
• Türk sosyoloji tarihinde bu dönemi çözümlemek
• 1980 sonrası Türkiye’de toplumsal dönüşümü tartışmak
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
14) |
Genel değerlendirme
• Türk sosyoloji tarihi
• Türk sosyoloji tarihindeki kuramcılar
|
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
15) |
Genel değerlendirme |
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
16) |
Final sınavı |
Türk Sosyoloji Tarihi. Bayram Kaçmaz. Doğu Kitabevi Yayınları. Istanbul. 2013 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|