SOS115 Siyasete Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS115
Ders İsmi: Siyasete Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Doç. Dr. AHMET BEKMEN
Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, bir disiplin olarak Siyaset Bilimi’ni, temel kavram ve yaklaşımlarını tanıtmayı, disiplinin ele aldığı temel konular hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlar. Ders akışı Radyo, Televizyon ve Sinema öğrencilerine dünyadaki ve Türkiye’deki siyasal sistemler ve güncel siyasi tartışmaları, siyaset bilimi disiplinine ait kavram ve bilgiler kapsamında değerlendirme, analiz etme ve yorumlama birikimi ve beceresi kazandırmak üzere planlanmıştır.
Dersin İçeriği: Siyaset biliminin inceleme alanı, siyaset biliminin gelişimi, siyaset bilimindeki farklı ekoller/yaklaşımlar, siyaset bilimindeki temel kavramlar, siyasetin aktörleri, siyasal sistemlerin sınıflandırılması, siyasal sürecin işleyişi, siyasal eylemin özneleri, siyasa yapımı, siyasal katılma, siyasal nüfuz, siyasal kültür, siyasal ideolojiler, demokrasi ve temsil sorunları, devlet biçimleri...

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Siyaset bilimi disiplininin kapsamı, çalışma koşulları, yöntemi ve diğer bilim alanlarıyla ilişkisi konularında bilgi sahibi olur.
2) Siyasal sistemler, rejimler ve hükümet tipleri konusunda genel bilgi sahibi olur.
3) Siyasi ideoloji kavramı ile başlıca siyasi ideolojiler hakkında bilgilenir. Bunlar arasındaki farkları siyaset felsefesi temelinde değerlendirme birikimi altyapısı.
4) Devlet, devletin kökenleri ile modern devletin ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin tanıtımı Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
2) Siyaset Nedir? Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
3) Siyasal Sistem, Rejimler, Hükümetler Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
4) İdeoloji kavramı, siyasi ideolojiler 1 Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
5) Siyasi ideolojiler 2 Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
6) Devlet: Kavram, kökenleri ve modern devletin ortaya çıkışı Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
7) Meşruiyet: siyasal iktidarın meşruluğu, meşruiyetin temeli, meşruiyet krizi Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
8) Ara sınav Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
9) Anayasa: Anayasacılık hareketleri, anayasa kavramı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasaları Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
10) Demokrasi: Tanım, modeller ve farklı yaklaşımlar Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
11) Seçim, seçim sistemleri Oy verme Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
12) Siyasal Katılım: Katılım kavramı, farklı katılım biçimleri Birey, grup ve sınıf kavramları, baskı ve çıkar grupları, toplumsal hareketler Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
13) Medya ve Siyaset 1: Kamuoyu ve Propaganda Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
14) Medya ve Siyaset 2: Kitle iletişim araçları,kültürel emperyalizm Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları
Diğer Kaynaklar: Heywood, A. (2013). Siyaset. Ankara: Adres Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 64
Küçük Sınavlar 1 20
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 156