Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN222 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Sineması II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜREYYA ÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk sinemasının tarihsel gelişimi içerisinde ele alarak, sinemanın siyasal, ekonomik, endüstiryel yapıyla ilişkilerini kurup açıklamak, öğrencilerin sinema pratiğinin Türkiye’de hangi gelişim aşamalarından geçtiğinin farkına varmalarını ve bu aşmaların nasıl bir sinemasal gelenek oluşturduğunu değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Türk sinemasının temel karakteristik özelliklerinin neler olduğunu tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Tanışma, dersin tanıtımı | . |
2) | Türkiye Sinemasında Tür Sistemi I: Melodram Geleneği. Film: Hayatım Sana Feda (Muzaffer ARSLAN, 1970). | . |
3) | Türkiye Sinemasında Tür Sistemi II: Güldürü. Film: Arabesk (Ertem EĞİLMEZ, 1988) | . |
4) | Türkiye Sinemasında Tür Sistemi III: Köy Filmleri, Kostüme Avantürler vb. Film: Kızgın Toprak (Feyzi TUNA, 1973), Bedrana (Süreyya DURU, 1974) | . |
5) | Yeşilçam’da Yıldız Sistemi. Film: Yaprak Dökümü (Memduh Ün, 1967). | . |
6) | Türkiye Sineması Üzerine Tartışmalar I (Toplumsal Gerçekçilik, Halk Sineması). Film: Acı Hayat (Metin ERKSAN, 1962). | . |
7) | Türkiye Sineması Üzerine Tartışmalar II (Ulusal Sinema, Milli Sinema). Film: Haremde Dört Kadın (Halit REFİĞ, 1964). | . |
8) | Ara Sınav | . |
9) | Türkiye Sineması Üzerine Tartışmalar III: Yeşilçam’ın Dışında Farklılık Arayışları (Sinematek Derneği, Genç Sinema, Devrimci-Militan Sinema). Film: Arkadaş (Yılmaz GÜNEY, 1974). | . |
10) | Türkiye Sinemasında Kadın Temsilleri (Kadın Filmleri). Film: Adı Vasfiye (Atıf Yılmaz, 1985). | . |
11) | Türkiye Sinemasında Erkek Temsilleri (Erkek Filmleri). İki Başlı Dev (Orhan OĞUZ, 1990). | . |
12) | Türkiye Sinemasında Etnik Kimlikler. Salkım Hanım’ın Taneleri (Tomris GİRİTLİOĞLU, 1999) | . |
13) | Türkiye Sinemasında Anlatı Yapısı ve Biçemsel Özellikler. Film: Vesikalı Yarim (Lütfi Ö. AKAD, 1968) | . |
14) | Final | . |
15) | Final | . |
16) | Final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Abisel, Nilgün (1995) Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayıncılık. 13-67. Koncavar, Ayşe (2000). “1960-1970 Dönemi Türk Sineması ve ‘Yıldızcılık’ Olgusu.” 25. Kare. 30: 72-76 Abisel, Nilgün (2005). “Bir Dünya Nasıl Kurulur? Popüler Türk Filmlerinde Anlatı Yapısı Üzerine.” Türk Sineması Üzerine Yazılar. Ankara: Phoenix. 204-226. |
Diğer Kaynaklar: | Abisel, Nilgün (1995) Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayıncılık. 13-67. Koncavar, Ayşe (2000). “1960-1970 Dönemi Türk Sineması ve ‘Yıldızcılık’ Olgusu.” 25. Kare. 30: 72-76 Abisel, Nilgün (2005). “Bir Dünya Nasıl Kurulur? Popüler Türk Filmlerinde Anlatı Yapısı Üzerine.” Türk Sineması Üzerine Yazılar. Ankara: Phoenix. 204-226. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 9 | 9 | 81 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |