Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN191 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Fotoğrafçılık I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN Öğr.Gör. MURAT ÇETİNKAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin ışığında fotoğrafın geçirdiği aşamaları özümsemesi, fotoğraf makinasının teknolojisini kavraması ve çeşitli uygulamalarla öğrendiklerini fotoğraf çalışmalarına yansıtması, araştırma konuları ile de fotoğraf sanatçılarını ve yapıtlarını tanıması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Ders, fotoğrafın temel ilkelerini kavratmaya yönelik bilgileri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fotoğraf nedir? Fotoğrafı çekmek ve yapmak üzerine aktüel bilgi aktarımı. Görsel örneklemeler üzerinden açıklama ve izlenimler. | Yoktur. |
2) | Fotoğrafın bulunuşu ve gelişimi: “Fizik” bilimi alanında gelişmeler. | Yoktur. |
3) | Fotoğrafın bulunuşu ve gelişimi: “Kimya” bilim alanında gelişmeler. | Yoktur. |
4) | Fotoğraf makinası ve optik: - “Camera Obscura” ve Pin Hole Kameralar - SLR, dSLR Kameralar - Standart, Orta Format ve Büyük Format Kameralar | Yoktur. |
5) | Fotoğraf makinası objektifi - Mercek sistemi - Objektiflerin odak uzunlukları | Yoktur. |
6) | Diyafram ( f stop ): Diyafram sayıları ve işlevleri nelerdir? | Yoktur. |
7) | Obtüratör ( Enstantane / Shutter Speed ): Obtüratör sayıları ve işlevleri nelerdir? ASA / ISO / DIN nedir? ISO Sayıları ve işlevleri nelerdir? | Yoktur. |
8) | Vize Sınavı | Yoktur. |
9) | Işık nedir? Işık kaynakları ve ışığın karakteristikleri: - Işık spektrumu, ışığın dalga boyu - frekansı ve hızı, - Renklerin dalga boyları. - Işığın yayılımı ve kırılımı | Yoktur. |
10) | Işığın Rengi: - Ana ve ara renkler, - Toplamsal renkler – Çıkarımsal renkler, | Yoktur. |
11) | Işığın Rengi: - Tamamlayıcı renkler, - Yansıyan ve yutulan / emilen renkler | Yoktur. |
12) | Renk ısısı: Kelvin Beyaz dengesi | Yoktur. |
13) | Net Alan Derinliği nedir? Alan derinliğini etkileyen unsurlar. | Yoktur. |
14) | Final | Yoktur. |
15) | Final | Yoktur. |
16) | Final | Yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: | “Fotoğrafın Temel Prensipleri” Prof.Dr.Özer Kanburoğlu, Say Yayınları, 2017 “Temel Fotoğrafçılık” Gazi Yüksel, Yüksel Yayınları,2010 Önerilen Kaynak Kitaplar: “Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı” John Hedgecoe, Remzi Kitabevi “Dijital Fotoğraf Rehberi” Özer Kanburoğlu, Say Yayınları “Dijital Fotoğrafçılık” Yavuz Kerem Demirbaş İzlenecek kaynaklar: Basics principles of additive color mixing - YouTube https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_en.html |
Diğer Kaynaklar: | “Fotoğrafın Temel Prensipleri” Prof.Dr.Özer Kanburoğlu, Say Yayınları, 2017 “Temel Fotoğrafçılık” Gazi Yüksel, Yüksel Yayınları,2010 Önerilen Kaynak Kitaplar: “Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı” John Hedgecoe, Remzi Kitabevi “Dijital Fotoğraf Rehberi” Özer Kanburoğlu, Say Yayınları “Dijital Fotoğrafçılık” Yavuz Kerem Demirbaş İzlenecek kaynaklar: Basics principles of additive color mixing - YouTube https://phet.colorado.edu/sims/html/color-vision/latest/color-vision_en.html |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 10 | 100 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 105 |