Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlk derste, güz döneminde verilen temel fotoğraf bilgileri özetlenerek, görsel sunum eşliğinde öğrencilere aktarılacak ve yeni temel fotoğraf bilgilerinin aktarımına devam edilecektir.
“Işığın Şiddeti”:
Sert Işık - Yumuşak Işık
|
Yoktur. |
2) |
“Işığın Yönü”:
- Doğrudan Işık – Dolaylı Işık
- Temel Işıklandırma:
Önden, Yandan, Arkadan, Tepeden, Alttan gelen ışık.
|
Yoktur. |
3) |
“Portre Fotoğrafı”
Stüdyoda portre çekiminde kullanılan ışıklar:
“Ana Işık” (Model Işık - Key Light), “Dolgu Işığı”, “Saç Işığı”, “Fon
Işığı”, “Etki Işığı” (efekt ışık) nedir?
Tanımlarının yapılması ve stüdyoda yapılacak uygulamalarda bu ışıkların etkilerinin canlı model üzerinde gözlemlenmesi.
Yüz Konumları:
Kamera önüne yerleştirilen modelin yüzünün kamera ile yaptığı
açılar: “Tüm Yüz”, “¾ Yüz” ve “Profil Yüz” tanımlamaları.
|
Yoktur. |
4) |
“Tüm Yüz” / Uygulama-1
Modele gelen ışığın yanal konumlarına ve düşey açılarına göre, modelin üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi ve çekim uygulamaları.
Yanal Konumlar:
a) Merkez Işıklandırma (0),
b) Merkez-Dışı Işıklandırma (20- 25),
c) Çapraz Işıklandırma (45),
d) Yan Işıklandırma (70),
e) Yan-Arka Işıklandırma (115),
f) Kenar Işıklandırma (135),
g) Arka (Ters) Işıklandırma (180)
Düşey Konumlar:
a) Aşağıdan ışıklandırma (-35/-45),
b) Düz Eğim (0),
c) Düşük-Orta Eğim (20/30),
d) Orta Eğim (40/45),
e) Yüksek-Orta Eğim (60),
f) Yüksek Eğim (75),
g) Tepe Işıklandırması: 90)
|
Yoktur. |
5) |
Tüm Yüz” konumu için çekim uygulamaları devam edecektir. |
Yoktur. |
6) |
“3 / 4 Yüz” ve “Profil Yüz” / Uygulama-2
- Yanal konumların,
- Düşey açıların
etkileri incelenerek çekimler yapılacaktır.
|
Yoktur. |
7) |
Saydam / Yarı Saydam nesneler için ışıklandırma / Uygulama-3
Stüdyoda yapılacak uygulamalarda,
a) Ön-Merkez ışıklandırma,
b) Alt Işıklandırma,
c) Arka Işıklandırma
d) Alt+Arka Işıklandırma,
e) Üst Işıklandırma yapılarak
nesnelerin görsel etkilerinin artırılması ve estetik bakış açısı kazandırılması amaçlanır.
|
Yoktur. |
8) |
Vize Sınavı |
Yoktur. |
9) |
Fotoğrafta Kompozisyon:
“Altın Oran”.
“Fotoğrafta İlgi Noktası ve Belirginlik”.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
10) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Doku, Kontrast.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
11) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Derinlik / Perspektif, Oranlar.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi
|
Yoktur. |
12) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Denge, Ritim, Armoni / Uyum.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
13) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Hız ve Hareket İzlenimi, Bütünlük
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
14) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
15) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
16) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|