Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN241 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Dili I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE Öğr.Gör. MURAT ÇETİNKAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinema hikayes anlatma sanatı ve bunu görsel stratejilerle yapan bir sanat olarak özel bir yerde durmaktadır. Bu ders bir filmin oluşmasını ve başarısını sağlayan tüm bu estetik ve teknik alanları incelemek ve tartışmak amacındadır. |
Dersin İçeriği: | Sinemanın anlatı ve enformasyon üretmek için kullandığı estetik ve yaratıcı stratejilerin incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir anlatı aracı olarak sinema Hikaye anlatmanın yöntemleri Anlatı sineması ve hikayeyi dışlayan yaklaşımlar | Yoktur. |
2) | Sinemada olay örgüsü ve hikaye Neden sonuç ilişkileri | Yoktur. |
3) | Sinemada kahraman ve kişiler Filmsel Anlatıda Zaman ve mekan ilişkileri | Yoktur. |
4) | İmgeler ve anlatım Gösterge ve sinemada anlam yaratma | Yoktur. |
5) | Çekim ve görüntünün diğer parçaları | Yoktur. |
6) | Kurgu ve anlam yaratma Klasik kurgu ve avangard yaklaşımlar | Yoktur. |
7) | Eisenstein ve kurgu sineması/ plan sekanscı yaklaşımlar | Yoktur. |
8) | Ara sınav | Yoktur. |
9) | Sinemada ses kullanımı ve etkileri | Yoktur. |
10) | Ses kurgusu, diegettic undiegetic ses Efekt foley ve diğer ses kullanım öğelerinin anlatıya etkisi | Yoktur. |
11) | Sinemada oyunculuk sinemasal anlatıya etkisi Farklı Oyunculuk yaklaşımları ve teoriler | Yoktur. |
12) | Sinemada türler ve anlatı kabulleri | Yoktur. |
13) | Genel Değerlendirme Biçimsel bir Sistem Olarak Filmin Stili | Yoktur. |
14) | Final | Yoktur. |
15) | Final | Yoktur. |
16) | Final | Yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: | DAVID BORDWELL, FİLM SANATI |
Diğer Kaynaklar: | DAVID BORDWELL, FİLM SANATI |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 10 | 100 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 105 |