Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
İzlencelerin dağıtılması, başlıca okulların tanıtımı, tanışma ve organizasyon. |
2) |
Talcot Parsons ve Robert Merton: Yapısal İşlevselcilik |
Ritzer, Goerge. Yapısal İşlevselcilik, Yeni İşlevselcilik ve Çatışma Kuramı. Sosyoloji Kuramları. Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 236-276 |
3) |
Çatışma Teorisi ve Sosyolojik İmgelem |
İşlevselciliğe Karşı Eleştiriler: Çatışma Teorisi ve Sosyolojik İmgelem. İçinde: Modern Sosyoloji tarihi, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2011, 58-87.
https://yadi.sk/i/6rV6yBofpzh9H
|
4) |
Sembolik Etkileşimcilik
(Mead, Blumer ve Gofmann)
|
Ritzer, Goerge. Sembolik Etkileşimcilik. Sosyoloji Kuramları. Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 351-390 |
5) |
Fenomenoloji |
Fenemenoloji ve Fenomonolojik Sosyoloji. İçinde: Modern Sosyoloji tarihi, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2011, 116-142.
https://yadi.sk/i/6rV6yBofpzh9H
|
6) |
Etnometodoloji: Garfinkel |
Ritzer, Goerge. Etnometodoloji. Sosyoloji Kuramları. Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 391-415 |
7) |
ARA SINAV |
1-6. Hafta kaynakları |
8) |
Hegemonya ve İktidar: Gramsci |
Showstack Sassoon, Anne. “Hegemonya, Mevzi Savaşı ve Politik Müdahale. Gramsci’ye Farklı Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot, 2012, 97-120.
Buci-Glucksmann, Christine. “Hegemonya ve Rıza. Politik bir Strateji. Gramsci’ye Farklı Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot, 2012, 121-133.
|
9) |
Aktör, Eylem, Yapı: Anthony Giddens’in Yapılaşma Kuramı
|
Giddens, Anthony. “Yapılaşma Kuramının Ögeleri”. Toplumun Kuruluşu. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1999, 41-83. |
10) |
Habitus, Alan ve Sermaye:
Bourdieu’nün Sosyolojisi
|
Ritzer, George. “Habitus ve Alan”. Sosyoloji Kuramları. Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 526-537.
Bourdieu, Pierre. Toplumsal Uzam ile Simgesel Uzam & Simgesel Metaların Ekonomisi. Pratik Nedenler. İstanbul: Hil Yayın, 2006, 13-27 & 163-198
|
11) |
İktidar, Özne, Söylem: Foucault |
Ritzer, George. “Yapısalcılık, Postyapısalcılık ve Postmodern Toplum Kuramı. Sosyoloji Kuramları. Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 603-621
Keskin, Ferda. “Özne ve İktidar”. Michel Foucault- Özne ve İktidar. Seçme Yazılar. İstanbul: Ayrıntı, 2011, 11-24
Foucault, Michel. “Siyasi Aklın Bir Eleştirisine Doğru”. Michel Foucault- Özne ve Iktidar. Seçme Yazılar. İstanbul: Ayrıntı, 2011, 25-56.
Foucault, Michel. “Özne ve İktidar”. Michel Foucault- Özne ve İktidar. Seçme Yazılar. İstanbul: Ayrıntı, 2011, 57-82
|
12) |
İktidar, Özne, Söylem: Foucault II |
Ritzer, George. “Yapısalcılık, Postyapısalcılık ve Postmodern Toplum Kuramı. Sosyoloji Kuramları. Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 603-621 Keskin, Ferda. “Özne ve İktidar”. Michel Foucault- Özne ve İktidar. Seçme Yazılar. İstanbul: Ayrıntı, 2011, 11-24 Foucault, Michel. “Siyasi Aklın Bir Eleştirisine Doğru”. Michel Foucault- Özne ve Iktidar. Seçme Yazılar. İstanbul: Ayrıntı, 2011, 25-56. Foucault, Michel. “Özne ve İktidar”. Michel Foucault- Özne ve İktidar. Seçme Yazılar. İstanbul: Ayrıntı, 2011, 57-82 |
13) |
Modernlik-Postmodernlik |
Ritzer, George. “Modernden Postmoderne Toplum Kuramı”. Sosyoloji Kuramları, Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 547-569.
Featherstone, Mike. “Modern ve Postmodern”. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Ayrıntı, 2013, 19-37.
|
14) |
Modernlik-Postmodernlik II |
Ritzer, George. “Modernden Postmoderne Toplum Kuramı”. Sosyoloji Kuramları, Ankara: De Ki Yayınevi, 2013, 547-569. Featherstone, Mike. “Modern ve Postmodern”. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Ayrıntı, 2013, 19-37. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|