Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin öğrencilere tanıtılması, giriş yapılması. |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
2) |
• Irk, Folk, Kavim ve Etni kavramları arasındaki ilişkiyi analiz etmek
• Kavramlar arası benzerlik ve farklılıkları karşılaştırmak
|
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
3) |
• Farklı sosyo-politik coğrafyalarda etniklik ve etnik ilişkilerin alımlanması üzerine karşılaştırmalı değerlendirmeler yapmak
• Irksal kategoriler ve beyaz olma durumunu analiz etmek
|
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
4) |
• İmparatorluk devletleri ile modern ulus devletler arasında etniklik odaklı bir karşılaştırmaya girildiğinde ortaya çıkan sonucu ekonomik ve politik dinamiklerden hareketle tartışmak
• Devlet ve etniklik arasında bağıntı kurmak ve bu bağıntıyı analiz etmek |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
5) |
• Bir söylem ve pratik olarak etniklik kavramının hayatın içersinde etkin ve popular olma durumunu modern ve post modern zeminlerde karşılaştırmalı olarak değerlendirmek |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
5) |
• Bir söylem ve pratik olarak etniklik kavramının hayatın içersinde etkin ve popular olma durumunu modern ve post modern zeminlerde karşılaştırmalı olarak değerlendirmek |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
6) |
• Medyatik dünyada eğlence ve şov aracı malzemesi metası olarak imal edilen etnikliğin tanımlanması ve analiz edilmesi
• Dizi filmlerde etnik temaların işlenmesinin nedenlerinin tartışılması |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
7) |
• Vize sınavı |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
8) |
• Etnik kategorileri ile cinsiyet kimlikleri, kadınlık erkeklik halleri ve cinsiyet pratikleri arasındaki ilişkilerin analiz edilmesi |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
9) |
• Dinsel kimliklerin etnik çerçeveleri kırmasının tartışılması,
• Din ve etnik ayrıştırmaların birleştirilici kılma durumunun analiz edilmesi
|
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
10) |
• Kavramın ne kadar işlevsellik arz ettiğinin analiz edilmesi
• Kavramın sorunlu yerlerinin tartışılması
• Etnik öğe tutkusunun nedenlerinin belirlenmesi |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
11) |
• Etniklik eşitsiz toplumsal ilişkilerin ekonomik temelinden sınıf çelişkilerinden kültürel bir kaçışın bir ifadesi mi tartışmak
• Bir siyasal sorun olarak etnikliği tanımlamak
• Siyasal bir bütünleşme ve ayrışma aracı olarak etnikliğin analiz edilmesi |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
12) |
• Etnik kimliği konu alan, onu sorunsallaştıran ve estetize eden edebi ve
sanatsal ürünleri tartışmak
|
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
13) |
• Internet ortamında etnik duygular, duyarılıklar ve yargıları tartışmak
• Doğanın tekileştirilmesi ile insanın özgürleştirilmesi arasında bağın kurularak analiz edilmesi
|
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
14) |
• Kavramın ne kadar işlevsellik arz ettiğinin analiz edilmesi
• Kavramın sorunlu yerlerinin tartışılması
• Etnik öğe tutkusunun nedenlerinin belirlenmesi |
C. Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis Yayınları, İstanbul, 2013. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|