Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çevre Sosyolojisine Giriş |
Gould and Lewis, 1. Bölüm
Keleş, R.; Hamamcı, C. ve Çoban, A. (2009) Çevre Politikası, 6. Baskı, İmge Kitabevi: Ankara.
Bookchin, M. (1996) “Ekolojik Bir Topluma Doğru” çev. Yılmaz, A., Ayrıntı Yayınları: İstanbul
|
2) |
Doğanın sosyal olarak inşası |
Gould and Lewis, 2. Bölüm
Keleş, R.; Hamamcı, C. ve Çoban, A. (2009) Çevre Politikası, 6. Baskı, İmge Kitabevi: Ankara.
|
3) |
Çevre sosyolojisi teorileri |
Gould and Lewis, 3. Bölüm
Ishmael 1.ve 2. Bölüm (ss.3-46)
|
4) |
Çevre sosyolojisi teorileri
|
Gould and Lewis, 3. Bölüm
Ishmael 1.ve 2. Bölüm (ss.3-46)
|
5) |
Nüfus, Demografi ve Çevre
|
Gould and Lewis, 9. Bölüm
Ishmael 3.ve 4. Bölüm (pp.49-75)
|
6) |
Açlık üzerine mücadeleler: Sosyal ve çevresel boyutları
|
Humphrey v.d. 4. Bölüm
|
7) |
Üretim, endüstri ve çevre
|
Gould and Lewis, 5. Ve 16. Bölüm
Ishmael 5.ve 6. Bölüm (ss.79-110) |
8) |
Ara sınav
|
Tüm kaynaklar
|
9) |
Sürdürülebilir kalkınma ve çelişkiler
|
Gould and Lewis, 19. Bölüm
Keleş, R.; Hamamcı, C. ve Çoban, A. (2009) Çevre Politikası, 6. Baskı, İmge Kitabevi: Ankara.
Algan, Nesrin ve Mengi, Ayşegül (2003) “Küreselleşme ve Yerelleşme Çağında Bölgesel Sürdürülebilir Gelişme”, Siyasal Kitabevi: Ankara, , s.3.
|
10) |
Çevresel eşitsizlik ve çevresel adalet
|
Ishmael 7.ve 8. Bölüm (ss.113-148)
Belgesel – “Akıntıya Karşı (Against the Current)” |
11) |
İklim Değişimi
|
Gould and Lewis, 14. Bölüm
Ishmael 9.ve 10. Bölüm (ss.151-207)
|
12) |
Çevre hareketleri
|
Gould and Lewis, 15. ve 17. Bölüm |
13) |
Yerli Kültürler: Çevresel Bilgi, Uygulama ve Haklar
|
Gould and Lewis, 18. Bölüm
Ishmael 11. Ve 12. Bölüm (pp.211-263)
|
14) |
Belgesel Gösterimi ve Tartışma |
Gould and Lewis, 18. Bölüm
Ishmael 11. Ve 12. Bölüm (pp.211-263) |
Ders Notları / Kitaplar: |
Keleş, R.; Hamamcı, C. ve Çoban, A. (2009) Çevre Politikası, 6. Baskı, İmge Kitabevi: Ankara.
Algan, Nesrin ve Mengi, Ayşegül (2003) “Küreselleşme ve Yerelleşme Çağında Bölgesel Sürdürülebilir Gelişme”, Siyasal Kitabevi: Ankara, , s.3.
Bookchin, M. (1996) “Ekolojik Bir Topluma Doğru” çev. Yılmaz, A., Ayrıntı Yayınları: İstanbul
|
Diğer Kaynaklar: |
Tuna, Muammer, (2007): “Çevrecilik, Tarihsel, Teorik, Felsefi Temelleri ve Küreselleşmesi”, Çevre ve Politika Başka Bir Dünya Özlemi, Editör Ayşegül Mengi, İmge Kitabevi, 187-220
Quinn, Daniel. 1995. Ishmael: An Adventure of the Mind and Spirit. New York: Bantam Books.
Gould, Kenneth, A. and Tammy L. Lewis, eds. 2009. Twenty Lessons in Environmental Sociology. New York, NY: Oxford University Press.
Humphrey, Craig, R., Tammy L. Lewis, Frederick H. Buttel. 2002.Environment, Energy, And Society: A New Synthesis. Belmont, CA: Wadsworth.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
4 |
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
1 |
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
5 |
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
5 |
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
4 |
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
2 |
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
3 |
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
3 |