SOS335 Felsefe Tarihi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS335
Ders İsmi: Felsefe Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Felsefe disiplinini tanıtmak ve temel kavramlarına ilişkin bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Felsefenin temel kavramları;felsefe,bilgi,değer,varlık,vb. Felsefenin temel sorunları ve felsefi yaklaşımlar. Felsefe-varlık ilişkisi, bilgi kuramı, değer kuramı. Yaşam- felsefe ilişkisi, yaşamın anlamı sorunu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir akademik disiplin olarak felsefenin bilim ve sanat gibi disiplinlerden farkını görür.
2) Felsefenin kendine özgü yöntemini ya da çalışma biçimini tanır.
3) Epistemoloji kavramını temel problemleriyle birlikte tanır.
4) Bilim felsefesini, temel problemleriyle birlikte tanır.
5) Metafiziği temel problemleriyle birlikte tanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sanat felsefesini temel problemleriyle birlikte tanır.
2) Din felsefesini temel problemleriyle birlikte tanır.
3) Siyaset felsefesini temel problemleriyle birlikte tanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: Dersin içeriği işlenişi ve amaçları hakkında öğrenciyi bilgilendirme Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
2) Felsefeyi, kendisi dışındaki, bilim ve sanat gibi diğer araştırma disiplinleri arasında konumlandırma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
3) Felsefenin temel disiplinlerinden birisi olan epistemolojinin temel terim ve kavramlarını anlatma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
4) Epistemolojinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
5) Bilim felsefesinin araştırma alanını ve temel problemlerini tanıtma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
6) Bilim felsefesinin temel problemlerinin tanıtımı Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
7) Varlık felsefesinin temel terim ve kavramları Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
8) Ara Sınav Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
9) Varlık felsefesinin temel problemleri Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
10) Ahlak felsefesinin temel terim ve kavramları Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
11) Ahlak felsefesinin temel problemleri Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
12) Sanat felsefesinin temel terim, kavram ve problemlerini tanıtma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
13) Siyaset felsefesinin Varlık felsefesinin temel problemlerini tanıtma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
14) Din felsefesinin Varlık felsefesinin temel problemlerini tanıtma Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
Diğer Kaynaklar: Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012 -Felsefenin Çağrısı, Nermi Uygur, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 1 50
Proje 1 50
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 144